Al Dente eller Line Chronic?

Augwag

Ny medlem
Undrar bara vilken av skidorna som är mest värd att köpa samt vilken bindning man bör ha på? Åker 60% park och lek 20% pist 20% off pist!

Du kan få köpa ett par al dente med tillhörande armada stavar för 5000 kr, sjukt fina skidor bara hört gott om dem, väldigt allround skida. 178cm utan bindning helt nya

/tobias

TheSuperlativemedia sa:
Al dente är ju 98 mm i midja så det är en väldigt bra skida!:D
Så du menar om skidorna är bredare så är dem bättre? Hmmm....

Jag vet inte speciellt mycket om någon av skidorna (nu går jag på magkänsla) men Al dente är säkert riktigt bra men känns riktigt osäker, känns som det inte är så bra kvalité. Har dock bara hört gott om dem också eftersom de vann freeskier magazine parkskid test. Eftersom skidan har sån fet rocker och är antagligen väldigt mjuk så tror jag att den kan bli väldigt trött och sladdrig/fladdrig efter någon säsong. Men eftersom en av Top 5 åkarna i världen åker på den så syns den mycket och säkerligen kan överskattas en del.

Chronicen känns som det är Lines kvalité skida och även deras bästa parkskida eftersom NÄSTAN alla i Line teamet kör med den. Tror den inte är lika mjuk som Traveling circus, afterbang osv.

Men som sagt, har gått på magkänsla och den har oftast rätt men jag tycker det är lite osäkert att köpa en så pass ny skida som Al dente då den inte har funnits att köpa de senaste åren. alltså så finns inte så mycket information om nackdelar om skidan.

Tillbaka
Topp