Åldersgräns i österrike

Åldersgräns i österrike
är typ 15, men du får inte köpa sprit förren du 18, men de kollar typ alrdig spec inte på barer o så. i bland på affer
¨

Åldersgräns i österrike
Om man behöver fråga efter åldersgräns så kanske man inte ska dricka..
aacke, du är 15 år. Rätt liten kille tycker jag för öl och sprit. Av nån anledning så tror jag inte att du åker dit med dina polare, utan snarare har dina päron med. Låter dom dig dricka?

Åldersgräns i österrike
aa pappa, 16 är jag btw om det spelar non roll, och jo jag åker dit med polare... Tack för att du håller koll på mig =)

Åldersgräns i österrike
tror inte du kommer ha några problems med o köpa öl, men ett gäng 16 åringar med obegränsad tillgång på billig alkohol brukar sluta dåligt om man tänker på morgondagens åkning...så det e väll en pririteringsfråga vad du väljer o göra.

Åldersgräns i österrike
Nu var väl frågan mer om man kunde glida ner till afterski´n och ta en öl vilket är helt möjligt i din ålder. Vad jag kommer ihåg kolla dem bara leg då man köpte starksprit i affärer men när man köpte öl var det aldrig någon som kolla. Men jag håller med, alperna åker man ner till för att åka skidor, offra inte en dag på bakfylla.

Åldersgräns i österrike
"obegränsad tillgång på billig alkohol brukar sluta dåligt om man tänker på morgondagens åkning" - till skillnad från normala bummare då eller;-)

Åldersgräns i österrike
haha åldergräns!?!:P ialla fall inte i st Anton:P de va fett me småbarn på afterskin när jag va där förra året:P jag bland annat å visst fan fick man köpa också:D GOD WISEBER!!;) ett måste!:) hade bra å drick inte allt för mycke(Y)

Åldersgräns i österrike
i österike e det 18 på bar etc, men vet ej om de kollar, har haft polare som blivit nekade! sen e det olika gränser för alkohol i affär!! typ alkoläsk är det sten hårt sen typ öl inget,.... men det e ganska nyligen de införde detta så... om lill killen e sugen på en öl på puben e det fritfram, men säg att du e 18 bara!!

Åldersgräns i österrike
aa ja skulle också gärna vilja veta lite om åldersgränser påalkohol i stanton!ska nämligen ner dit nu me nåra polare vecka 7 och är då 17 år och 11 månader, och det skulle vara lite surt om man inte kom in någonstans eller kunde köpa i mataffärer!

borde man dra med sej en del hemifrån eller är gränserna inte så hårda där nere? någon med erfarenhet?

Åldersgräns i österrike
ja va med där förra vintern o då va 16 på allt..

och jo Oskar_Nft kan du fixa falsk leg är jag oerhört intresserad,

Åldersgräns i österrike
Det är väl 16 på öl och 18 på starksprit.
De frågade min kompis en gång förra året när vi handlade, då var han 17. Han svarade på knacklig tyska att han var 19 och de godkände det (i en affär). På afterskin brydde sig ingen.

Åldersgräns i österrike
sincan sa:
Det är väl 16 på öl och 18 på starksprit.
De frågade min kompis en gång förra året när vi handlade, då var han 17. Han svarade på knacklig tyska att han var 19 och de godkände det (i en affär). På afterskin brydde sig ingen.
gött fan! =)

Åldersgräns i österrike
Tjenare allihop!!

Jag ska ner till Saalbach nu på sportlovet och undrar allmänt om de är hårda på leg där?!

Sen så undrar jag bara om det finns bra med snö i Saalbach under sportloven?! :P

Åldersgräns i österrike
min kompis försökte köpa stroh i mataffär (gick nästan) jäger kunde vi köpa i backen. öl kunde en kille som var ett år yngre än oss köpa. vi var 16 ungre killen 15. så visst går det.

Åldersgräns i österrike
de beror ju på hur man ser ut.. ser man ut som man är 12 kan de ju bli lite svårt att köpa i äffärer.. annars håller jag med alla andra lätt på uteställen ibland frågar dom i butikerna...

Åldersgräns i österrike
Om man är 17, snygg, blond och tjej, kommer man troligtvis in på klubbat och sånt i Bad Gastein? Helt inte världens sunkigaste ställen.. :) Får man köpa sprit på klubbar och barer?

Åldersgräns i österrike
har aldrig behövt visa leg i alperna, iof har jag bara varit i italien

Åldersgräns i österrike
runar sa:
aa ja skulle också gärna vilja veta lite om åldersgränser påalkohol i stanton!ska nämligen ner dit nu me nåra polare vecka 7 och är då 17 år och 11 månader, och det skulle vara lite surt om man inte kom in någonstans eller kunde köpa i mataffärer!

borde man dra med sej en del hemifrån eller är gränserna inte så hårda där nere? någon med erfarenhet?
Herreguud, i anton kollar de aaaldrig leg! Såvida du inte ser ut som en pluutt som ABSOLUT inte ser ut att höra hemma på en bar. Du är nästan 18, jag tror du kommer in även om du visar leg!

Åldersgräns i österrike
Tänkte bara skriva detta, jag skiter i om ni h8ar det eller nått annat.

Jag fattar inte varför du drar till alperna för att dricka öl? du kan väl lika gärna fixa ett falsklegg och gå på krogen i den stad/by/samhälle som du kommer ifrån?
Man åker ju till alperna för att åka skidor, och hur kul är det när de har dumpa 50 cm och du ligger bakis i sängen? ingen succé kanske, skit i alkoholen, du kommer få nog av alkohol när du blir 18...

Fred!

Senast ändrad:
Åldersgräns i österrike
OggaN_S sa:

Jag fattar inte varför du drar till alperna för att dricka öl? du kan väl lika gärna fixa ett falsklegg och gå på krogen i den stad/by/samhälle som du kommer ifrån?
Man åker ju till alperna för att åka skidor, och hur kul är det när de har dumpa 50 cm och du ligger bakis i sängen? ingen succé kanske, skit i alkoholen, du kommer få nog av alkohol när du blir 18...

Fred!
Skall man göra en säsong där nere finns det många dagar man kan lägga på bakfylla. Sen är det ingen som säger att han/hon ska dricka sig redlös, utan kanske bara undrar om det går att ta en öl på en afterski och njuta av sin vistelse.

Åldersgräns i österrike
lanne sa:
OggaN_S sa:

Fred!
Skall man göra en säsong där nere finns det många dagar man kan lägga på bakfylla. Sen är det ingen som säger att han/hon ska dricka sig redlös, utan kanske bara undrar om det går att ta en öl på en afterski och njuta av sin vistelse.
Jag läste inget om någon säsong. Om man hade haft några små kottar skulle dom inte fått säsonga för 5 öre om dom var 16 år. Och skulle jag va aacke så skulle jag lämna päronen hemma ifall jag skulle säsonga....

Senast ändrad:
Åldersgräns i österrike
Gott o prata falskleg i ett öppet forum. Rätt stor risk att bli portad från Freeride?
Punkt 1.3

Uppmana till straffbara handlingar eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Regelfarsan men ni får tänka efter vad ni säger o gör på internet, det lagras.

Åldersgräns i österrike
Ok lite info till alla oroliga.

Europeiska alkoholregler skiljer sig allt som oftast mot Sverige.
Österrike, starksprit och viss vin(eller all vin) är 18 år på såväl affären som krogen.
Öl och annan svagare dricka 16.

På Funky när jag var där för länge sen var det oftast 16 som gällde men på lördag 18 för de ville inte ha en massa lokal kids från Landeck (de dricker inte lika mycket som tyska turisterna från Munchen=>mindre pengar för funka) utan folk som spenderade mer pengar. När det var 18 så fick man ibland visa legg, hehe

Detta med 16 och 18 åldersgränsen gäller i många länder nere på kontinenten.

Men nu en uppmaning från den gamle här, kolla vädret om ni nu måste dricka därnere, för det är fan ingen hit att missa årets pow eller annan bra snö bara för man festat och huvudet gör ont.

Lycka till och var försiktiga:)

Åldersgräns i österrike
PeAC sa:
Gott o prata falskleg i ett öppet forum. Rätt stor risk att bli portad från Freeride?
Punkt 1.3

Uppmana till straffbara handlingar eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Regelfarsan men ni får tänka efter vad ni säger o gör på internet, det lagras.
Hur seriös tror du att jag va då? jag mena bara att man åker till alperna för att åka skidor, inte för att dricka!

Senast ändrad:
Åldersgräns i österrike
det där med alkoläsken har alla tyskland och österrike blivit jättestrikta på¨efter det att de överkonsumerades när de kom och man anser att det är lifsfarligt(tror någon dog) eftersom personen inte känner att den dricker alkohol. annars är det 16 som gäller för öl och vin. men säger samma: njut av en weisbier och gå sedan hem så inte åkningen dagen efter blir lidande. supa kan man göra hemma. Dina guldmynt försvinner ju ner i sjön om du super i alperna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp