ssss
Ny medlem
Älgmössa- flip eller flop?
Råkade i häftig diskussion med en kompis angående min älgmössa igår. Mössan är anskaffad på andras sidan Atlanten och ser väl i stort sett ut som ett älghuvud med nos, fladdrande horn och allt. Diskussionen gällde i korthet om det uteslutande är störtlöjligt att åka runt med ovan nämnda mössa på huvudet, eller om det faktiskt kan vara lite småhärligt på det där lite tokroliga sättet.
Jag är smärtsamt medveten om att lustiga hattar nästan uteslutande används av glada engelska och tyska småglin på snowblades och deras något surare, men minst lika engelska och tyska fäder, även de på snowblades, men jag när en förhoppning om att jag kanske kan komma undan med att ha min mössa någon timme per skidresa, eftersom den dels faktiskt ser väldigt rolig ut (jag lovar) och eftersom jag dels (i eget tycke i alla fall) åker ganska mycket bättre än euroglinen.
Vad tycker ni om det hela?
Jag är smärtsamt medveten om att lustiga hattar nästan uteslutande används av glada engelska och tyska småglin på snowblades och deras något surare, men minst lika engelska och tyska fäder, även de på snowblades, men jag när en förhoppning om att jag kanske kan komma undan med att ha min mössa någon timme per skidresa, eftersom den dels faktiskt ser väldigt rolig ut (jag lovar) och eftersom jag dels (i eget tycke i alla fall) åker ganska mycket bättre än euroglinen.
Vad tycker ni om det hela?