Älgmössa- flip eller flop?

ssss

Ny medlem
Råkade i häftig diskussion med en kompis angående min älgmössa igår. Mössan är anskaffad på andras sidan Atlanten och ser väl i stort sett ut som ett älghuvud med nos, fladdrande horn och allt. Diskussionen gällde i korthet om det uteslutande är störtlöjligt att åka runt med ovan nämnda mössa på huvudet, eller om det faktiskt kan vara lite småhärligt på det där lite tokroliga sättet.

Jag är smärtsamt medveten om att lustiga hattar nästan uteslutande används av glada engelska och tyska småglin på snowblades och deras något surare, men minst lika engelska och tyska fäder, även de på snowblades, men jag när en förhoppning om att jag kanske kan komma undan med att ha min mössa någon timme per skidresa, eftersom den dels faktiskt ser väldigt rolig ut (jag lovar) och eftersom jag dels (i eget tycke i alla fall) åker ganska mycket bättre än euroglinen.

Vad tycker ni om det hela?

haha klockrent inlägg, skönt skrivet. Får delvis hålla med om att en mössa av din kalbier och karaktär skulle sitta skönt på huvudet på stan eller första daten, men kanske inte på berget.

TIPS: be din polare sätta på sig mössan o sticka ut i skogen under älgjakt, han kommer må bättre efter den jakt säsongen än han kommer göra i en backe med ett älghuvuds-mössa på huvet.

FLOP

Det hänger lite på dig om det blir en flip eller flopp. Om det ska bli en flipp bör du vara en sjuhelsikes skidåkare, helst iförd en baby-blå overall med skärp och din fina(?) älgmössa! Helst sjunga lite i liften och ropa till dina vänner på andra sidan berget, a la italiano style.

Om du då har på dig denna smått fantastiska outfit och sen åker skiten ur allt och alla blir det en flip. om du är medioker och har vanliga kläder till floppar den.

Det verkar ta mig tusan som om kompisen vinner den här diskussionen. Räcker det inte med att han får alla brudarna? Gör ett sista försök att förklara min syn på älgmössan.

Visst, vi hatar alla som åker i jokermössor, men skottarna som åker i ruggbytröja och kilt är ju rätt sköna (ända tills de kommer ut på krogen och ska sjunga fotbollsvisor och slåss i varje fall. Varför är de sköna? Jo för att det är ett rätt oväntat inslag i backen. Nästan lika oväntat blir det ju om jag kör i min mössa. Tänk er själva. Fyra, i eget tycke, störtcoola och dödsföraktande svenska bummers kommer dundrande ner för backen iförda hjälmar, ryggskydd, kläder för en polarexpedition och en ryggsäck full med all tänkbar och otänkbar lavinutrustning. På dom supertighta racingpjäxorna sitter decimeterbreda skidor av senaste modell. Jaha, ännu fyra svenska stålmän i 20 årsåldern tänker nog den vanlige skidturisten och ska precis vända sig bort i lagom uttråkat tempo när hon rycker till. Det där är ju ingen girohjälm med hakskydd och skärm, det är ju en sån där turistmössa. Wow, han är inte bara svensk lagom lodig brantåkare, han vågar gå mot strömmen också, hoppas jag får föda hans barn!!

Ungefär så tänkte jag mig att det skulle funka med mössan. Jag inser också att striden antagligen är förlorad och att mössan nog måste brännas alternativt ges till förste bäste overall-spjuver, men det kanske lyckades omvända nån i alla fall. (jag har LITE tråkigt på jobbet idag om ni undrar över inläggets relevans)

Jag har också tråkigt... och anser för övrigt att om du får en kick av att visa dig i älgmössa i backarna så bör du göra det! Damerna kommer säkert att vilja föda dina barn. -Jag har aldrig förstått mig på dem...

Tänkte precis skicka ett svar med temat: lämna älgen hemma. Men sen kom det in på tjejer och vår (killars) relation till dom och då kände jag direkt att om jag dissar älgmössan måste det vara helrätt..
Jag har inte heller så mycket på jobbet.

Själv har jag en gammal militär mössa som är farfars gamla, typ öronlappar och en lite skärm har den!

om du åker bra så blir det bara skit coolt om du har lite udda klädsel enligt mitt tycke. mössan verkar jätte cool tycker jag av din beskrivning. använd den!!

Kan jag ta de sista tre kommentarerna ovan som att det blev oavgjort i den stora älgmössekonflikten?

Tillbaka
Topp