alkohol inköp på buss...

RobinBruzeliuss

Ny medlem
alkohol inköp på buss...
Hej! ska åka till bad gastein med lionalpin . undar lite eftersom vi stannar i Tyskland för rast, så undrar jag om vad dom säger om man tar och köper en flaska vodka tex. Inte för att dricka på bussen utan för att ha med sej dit.?

någon som vet ? har mejlat dom men inte fått svar en.

Mvh Robin

alkohol inköp på buss...
Jag har ett tillägg på den frågan. Vi ska köra ner till samma destination den 30 November för att stanna säsongen ut. Vet någon om det lönar sig att stanna på Bordershop och handla på sig lite "säsongsdricka"? Eller det är samma priser på plats i Bad Gastein?

alkohol inköp på buss...
Jag och en polare åkte till Saalbach med lion alpin för några år sen och handla en del sprit på båten till tyskland, men dom sa inte ett knyst. Tror inte dom bryr sig en sekund om du handlar alkohol även om du är under 20, dock får man inte dricka på bussen men de verkar ju som du ändå inte ska det.

CLander: Vad jag vill minnas är det inte jättebilligt i österrike så skulle tippa på att du tjänar en del om du shopar på dig i tyskland, speciellt eftersom Bordershop är så löjligt billigt också ^^

alkohol inköp på buss...
Köp sprit och vin i Tyskland om du ska ha nåt sånt det är ju lite billigare. Finns många olika och goda öl sorter på supermarket i Bad Gastein köpte en gin för strax under 70kr. Och ni måste testa lite olika roliga likörer från "Baumann"-Ötzi sjukt jävla god.

alkohol inköp på buss...
åkte med lion alpin för ett par årsedan och precis som föregående talare är det inga problem att handla på båten! Köp så mycket du behöver kolla med chaffisen bara så det får plats ;) Det va dock viktigt för dom att man skulle stopa det i"väsk" faken under bussen och inte ta in det i bussen. Något med att polisen kunde ge böter eller nåt sånt.

Tillbaka
Topp