Alkoholålders gräns i charmonix?

Wahlin88

Ny medlem
E de någon som vet vad de är för gräns på krogen och för att köpa alkohol i charmonix?
Är de väligt mycket dyrare att va en vecka i charmonix jämfört me några av de österikiska orterna som tex St Anton?

Ride with Style

Ingen anning man ja vet att d är lätt att få tag på sprit iallafall. Krogen e väl kanske lite optimistikst men d finns ju andra ställen. D e nog lite billigare jämfört med storebror Sankte Anton.

När d kommer till öl så e d Nada problemo. Då e d ju som vart som helst

Senast ändrad:
Chamonix var inte jättedyrt nere i byn. Ska du däremot äta på resturang i backen osv tar dem bra betalt! Men hanlar du på supermarket så är det billigt. 24*25cl kostade 60 spänn.. Riktigt billigt :P Bärs och baguette räcker långt.
På krogen är det 18 år som gäller. Så även med alkohol i butiker.

18 år på krogarna.. och de är oftast ganska hårda´, och kollar legg men om du vil gå ut så kan ajg rekomendera "Bar 74" som ligger mitt imot svensk ägda south bar...

Kan ju bara tillägga att ja va i Chamonix på krogrunda =D och hade nyss fyllt 18.. och leg fråga dom inte ens efter.. skulle därför tro att det är 16...

peeeace

Åkte med Lion dit vecka 9, då var jag 16 bast. när man gick på deras guidade krogrundor behövde ja inte visa leg, men på southbar behövde man oftast visa, men dom släppte in en om man skulle fylla 18 det året, på le garage visade jag aldrig lägg samma sak gällde när man köpte bärs i affärerna..

Pz

för att köpa alkohol på resturang/bar/klubb i frankrike är det 18 år enligt lag.
sen om det följs eller ej är en annan fråga.

Det ar, precis som i sverige 18 ars grans for att ga in pa stallen som serverar alkohol, men precis som i sverige kan man ha tur och slippa visa ibland kanske. PUNKT SLUT.

Sen om du nu ska ner till alperna till en ort ar det ar bra ide att kolla upp vad orten heter innan du aker kanske?!? cretin...

Jho, din kompis har fel.

jag har jobbat i en bar i val misär och vet vad som gäller.
Dave_Spruce vet också hur det ligger till.

i italien, danmark, tyskland, grekland e de iaf under 18, där kan man köpa när man e typ 14:P iaf på matäffarerna där dom säljer.. men jag har för mej att de går i frankrike oxå o i nästan hela europe

är inte detta ett skidforum? alkohol o skidåkning är för mig inget som hör ihop.. men men visst är det gott med ett glas, men ett tips ang. Chamonix.. vill du ha dig ett bra åk när du är här så är det att hänga på låset till liften.. när hela Grand Montents är uppåkt på 15 min efter ett snöfall så är det tidiga mornar för att kunna få sig en liten smakbit av pudret.. dvs tidiga nätter och tidiga mornar...

Det är 18-års gräns i Cham... Det blir problem under sportlovsveckorna utan leg. För många går det bra men man får nog räkna med att inte komma in ibland och på southbar är man rätt körd... Priserna är som på krogen i sverige ungefär.

Tillbaka
Topp