[Artikel] Ett samtal med Martin Letzter - Från Everest till Ramundberget

Redaktionen

Aktiv medlem
MartinOlson-1661-2-1000x667.jpg

Seven Summits på skidor och VD för två av Skandinaviens mest älskade skidanläggningar till att nu valt att förtidspensionera sig. Vi tar ett samtal med Martin Letzter ute på fjället.

Läs hela artikeln:

– Jag har alltid utgått från kärnan. Det kan vara svårt att positionera en helt ny anläggning som en gammal klassisk fjälldestination och vice versa. Att spinna vidare på kärnan och göra den starkare via arkitektur, utformning etc tror jag på. Det finns en historia redan kopplad till platsen. Den ska man respektera, bygga vidare på och få med lokalbefolkningen på resan.

Musik för mina öron. Kan han ta över Åre, tack? :)

Han har tagit över Funäsdalen :)
Nja, både ja och nej. Han har tagit plats i styrelsen för Destination Funäsfjällen. Om jag inte minns fel från informationsmötet är han ny styrelseordförande. Destinationen arbetar för utvecklingen i hela området. Inte enbart Funäsdalen specifikt. Destinationen har en separat VD som leder utvecklingen. Nytt för i år är att alla anläggningarna är medlemmar i destinationen så det kommer nog hända en hel del här om man får tro på deras visioner.

Nja, både ja och nej. Han har tagit plats i styrelsen för Destination Funäsfjällen. Om jag inte minns fel från informationsmötet är han ny styrelseordförande. Destinationen arbetar för utvecklingen i hela området. Inte enbart Funäsdalen specifikt. Destinationen har en separat VD som leder utvecklingen. Nytt för i år är att alla anläggningarna är medlemmar i destinationen så det kommer nog hända en hel del här om man får tro på deras visioner.
Japp men det är styrelsen som bestämmer vad som skall hända :) Så han har en del att säga till om.. (Ord från hans företrädare)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp