Mountain_Man
Aktiv medlem
All in Dynafit
För mig fungerar FT12 klockrent! Kör dem på ett par Sidestash (108 mmm). Kör alltid utför i "åkläge" även, men jag kör iofs. inte aggressivt .... Jag är dock mycket noggrann med istegsproceduren för att säkra att pjäxan sitter rätt i tån.
1. Kliver i tådelen (enbart tådelen)
2. Drar upp "flärpen" på tådelen i högsta låsläge
3. Pendla några gånger
4. I med hälen
5. Trycker ned "flärpen" på tådelen i åkläge
Denna procedur fungerar till 100 % för mig. Inga tjuvutlösningar de senaste tre säsongerna.
Visst är Dynafit (tech) mekigare än andra bindningar, men de är överlägset bäst uppför så det är definitivt värt det. Plus är faktiskt att de är lätta att få av om man ligger och kravlar i lössnön, med ett lätt tryck på tådelen. Dessutom är de lätta att få på eftersom hälen går förhållande lätt i (vissa alpinbindningar är ju hopplösa i det lösa). Däremot inget kul att få på, på brant hårt skrå ...
/MM
1. Kliver i tådelen (enbart tådelen)
2. Drar upp "flärpen" på tådelen i högsta låsläge
3. Pendla några gånger
4. I med hälen
5. Trycker ned "flärpen" på tådelen i åkläge
Denna procedur fungerar till 100 % för mig. Inga tjuvutlösningar de senaste tre säsongerna.
Visst är Dynafit (tech) mekigare än andra bindningar, men de är överlägset bäst uppför så det är definitivt värt det. Plus är faktiskt att de är lätta att få av om man ligger och kravlar i lössnön, med ett lätt tryck på tådelen. Dessutom är de lätta att få på eftersom hälen går förhållande lätt i (vissa alpinbindningar är ju hopplösa i det lösa). Däremot inget kul att få på, på brant hårt skrå ...
/MM