All j-a packning...

KarinB

Ny medlem
All j-a packning...
Det lilla, ellrr nej, det är inte det lilla prblemet längre. Hur skall man få ner all packning om man skall en hel säsong till alperna. Det är ju grymme dyrt att skicka ner grejor med lastbil-3000:-.... Har så mycket att det blev två flyttlådor typ.
Bra tips ger belöning!!!

All j-a packning...
Hej!
Ett tips, lägg ur ungefär hälften av all partykläder som du kanske kommer att använda, och så behöver man inte tre stickade tröjor i olika färger som man alltid tror att man kommer behöva. Alltså är det bra att försöka vara hård och skära ner på kläderna och skorna ganska mycket.Det blir ju mest att man lufsar runt i myskläder även om man vill klä upp sig lite ibland. Ett tips om man åker flera tjejer är att en kan ta med en hårtork så att inte alla tar med sig en, och så kan nån annan ta med sig spray och sånt. Även om det i sig inte tar så stor plats så gör ju varje lite grej sitt. Och så är det bra att packa ner så mycket som möjligt i alla skrymslen och vrår i väskan. Proppa pjäxorna med grejer tex. Men om man ändå inte lyckas krympa bagaget så jättemycket, det är ju ändå mycket grejer man vill ha med sig, så kan man ju åka buss ner. Då är du ju inte beroende av vikten som på flyget. Lycka till med packningen!

All j-a packning...
Jag håller med efridh! Jag gjorde min första säsong förra vintern. Och stuvade ner en massa onödigt som jag inte använde. Det räcker med två/tre par byxor, lite tröjor och UNDERKLÄDER i mängder.
Jag vet att man vill ha med sej massor, men som sagt, väl nere så blir det mycket myskläder iaf.
Vart ska du åka förresten?

Ända sättet om du nu måste ha massor av saker är väl att köra bil ner.

All j-a packning...
gör som naken-janne. han lär inte behöva så mycket..

nä. förlåt. inte ens roligt, bara tragiskt att han jag ens tänkte på honom.
jag har skaffat en bauta väska och sen inte tänkt så mycket mer på det. det som går ner, det tar men med, det som inte får plats stannar hemma. sas det något om en belöning kanske? tror också inte det behövs speciellt många kläder, alla säsongare vet ju varför man kommer med samma jeans vecka efter vecka, för det gör lika dant. de som kommer ner i vecka vet ju inte vad du hade veckan innan eller efter. man dör inte av dålig hygien..

All j-a packning...
Håller med alla föregående talare.
Jag drar imorrn och jag har packat med mig en rygga med kläder + boardbag+ handbagage.
Det jag har med mig är tex 4 t-shirts 2 tröjor 2 jeans och 2 longsleeves. Sen är det bara kläder som man använder när man åker. 3 par underställ,sockar och boxers till tusen. 1 par shorts sen är det bara att dra.

Ps. glöm inte vallajärn och silvertejp!

All j-a packning...
Håller med gänget innan, lyssna på dem fast det är svårt. Att packa lätt är inte det roligaste men...
Förresten Vart ska du?

All j-a packning...
hrmmm... [harklar sig]... jag tycker...

näe, det är bara att hålla med alla ovan.

Dumpa så mycket som möjligt av civila kläder i svedala, men glöm inte ett par shorts, sandaler och en solhatt för det vill man ha på våren när sista veckisarna kommer ner och man sitter och dricker pina colada på la piazza grande ;-)

Snödjup

Tillbaka
Topp