Alla vi som ska säsonga i Åre vintern 2010/2011

Persson1990

Ny medlem
Tänkte att vi kunde samla alla här på en och samma tråd som ska upp och säsonga i Åre. Kan vara kul att berätta vem man är, vart man skall bo och vart man skall jobba om man fått jobb ännu. För dom som inte känner mig så heter jag Daniel och är 20 år gammal och är en brädåkare och kommer ifrån Göteborg. Jag skall bo på staff-hotell ifrån 1 dec - 29 april med några polare, och jag har inte ännu löst något jobb men det löser sig. Nu över till er, tack! :)

Kul initiativ! Jag heter Jennie och är 21 år, åker både skidor och bräda. Har varit för mycket i Åre de senaste åren för att veta vart jag "kommer från", men jag växte upp i Skövde. Bor i mysiga Såå och kommer slava i Rödkulleliftarna i vinter. :)

tjaba! Johan här, 19 år och kommer bo med 3 polare i tegefjäll. har inget jobb ännu! men det fixar sig! Vi är alla 4 riktiga parkråttor så ses i bräcke!

Jag kommer jobba på hyrskidan i undersåker från jul till slutet av säsong. Kommer att bo strax utanför Undersåker.

jennieolofsson sa:
Kul initiativ! Jag heter Jennie och är 21 år, åker både skidor och bräda. Har varit för mycket i Åre de senaste åren för att veta vart jag "kommer från", men jag växte upp i Skövde. Bor i mysiga Såå och kommer slava i Rödkulleliftarna i vinter. :)
Härligt då ska jag komma dit och vara din bitchigaste gäst någonsin under dina 4 år på skistar:D

Snowboardskolan, kullen.
Bor i Duved i egen lägenhet.
Åkt snowboard sen 89 så park är inte det främsta som kallar längre men jag syns överallt förutom svarta linjen kanske.

Senast ändrad:
Clemme sa:
jennieolofsson sa:
Härligt då ska jag komma dit och vara din bitchigaste gäst någonsin under dina 4 år på skistar:D
Yes vad underbart! Då har jag något alldeles speciellt att se fram emot ;) Då ska jag para ihop dig med nån som är sjukt ostabil och sen skicka iväg dig med ett stort leende på läpparna, gärna med en kamera i handen också :D

Tjingela tjonga! Björn Eklund heter jag, är 18år och kommer ifrån Mariefred. Har valt att ta ett sabbatsår för att slippa allt stilla datorsittande på John Bauer och göra det jag älskar mest istället, dvs. skidåkning. Kommer jobba hos AGO under hela säsongen som torsdag&-söndagsstäd så det blir en hel del skidåkning över. Har tyvärr inte hittat något boende än, men det löser sig såklart.

Heeejpa!

Måns här, ska förhoppningsvis bo på kabinbanevägen!

Jobb har jag inget, åker upp på torsdag och tänkte söka då, tips?

Kommer från Helsingborg, är 20 år och var i Åre förra vintern.. Fick visst mersmak. Jobbade då i gooh-butikerna i Rödkullen, men främst Björnen. Gillar att leka runt och åker mest park. Hoppas på bättre utveckling i år. Är rätt feg och fick åka mycket själv förra året pga dumma tider och isolerat boende.

Åka, någon? :)

Senast ändrad:
Kula82 sa:
Snowboardskolan, kullen.
Åkt snowboard sen 89 så park är inte det främsta som kallar längre men jag syns överallt förutom svarta linjen kanske.
Haha jag va fyra 89 då viste inte ens jag va snowboard va =P
Jag har bott här uppe i Åre sen i November förra året.
Det är jag som håller tempen på Åre året runt =P
Annas snurrar jag pizza på Lam ma wie vid systemet och gör undersökningar på MF.
Mig ser men oftast nån stans på ett dansgolv lr på jackt efter det underbara pudret på berget.

Kula82 sa:
Snowboardskolan, kullen.
Utom parkvillan då?

syns jag inte där menar du?

ääh skit i att svara förresten, du har ju en tendens att få trådar att komma ur topic.

Senast ändrad:
clement (clemme) liftvärd (lunchavlösare) björnen 3 säsongen och jag kommer ifrån Östersund.
Kommer förhoppningsvis att bo på torpet i år annars blir de björnen.
kommer upp i februari för att glida omkring och jobba lite men mest att åka bräda.

Jag heter Andreas och gyller 21 i år, åker bräda, lite skidor och de senaste två säsongerna har jag åkt mer och mer telemark. Stod på första skidorna när jag var två sen från när jag fyllde 6 har det varit snowboard hela tiden. Kommer jobba i Duved och förmodligen bo på Kläppen. :)

Heter Johan, 19 år från karlstad! kommer jobba i hyran på fjällbyn, boende är inte klart än men får besked om ca. 2 veckor

Joel, 25 från Ystad. Kommer göra min första säsong i Åre. Har säsongat i alperna 2 säsonger tidigare tyckte det kunde va kul att testa det svenska säsongar livet:) Kommer köra taxi några kvällar i veckan och bo i Såå. Tar gärna emot diverse tips om Åre, har aldrig ens varit där på semester.

Välkommen upp Joel. Du kommer nog ha skit skoj här uppe. Ända tippset skulle väll kunna va att försöka fixa boende närmre byn om du hade kunnat mycket blir lättare så det lovar jag dig.
Jagar du puder så är ett bra tips skogen till vänster när du kommit högst upp i tott liften.
Har några till hotspots som jag definitivt inte trycker upp här för då blir dom crapp för snabbt =P
Hoppas du får en fet säsong.
Njut av livet!

Aydin..du vet att jag gillar dig, men kan du inte börja använda lite mer punkter när du skriver? Jag må inte vara helsvensk men det är seriöst jobbigt att läsa! Syns imorgon. Peace/Denise

Ja. Ja. Fröken. Jag. Hoppas. Att. Du. Inte. Tycker, att. Jag. Överdriver. Nu =P hahahaha lr oj förlåt Ha.Ha.Ha.Ha
Jag försöker jag försöker. Jag är inte bra på punkter och skit men jag kan istället prata 5 språk och jag förstår smått några till. Så för min del är det helt ok om jag inte är så bra på punkter. Men du ska veta att jag försöker iaf.

Bra grabben! Går ju inte att vara bra på allt, men som sagt..jag gillar dig ändå!

Nicole, 22 år från Falkenberg. Gjort två säsonger i Bad Gastein och ser fram emot att testa hur säsongslivet är hemma i Sverige. Har fått jobb på ICA i Åre. Ser fram emot en go säsong med ett härligt gäng säsongare. Hoppas man har valt rätt!!! Synes i vinter!

Jag heter Jonathan och är 19 och det är första gången jag säsongar. Kommer jobba för idea novum och bo i björnen med 5 härliga grabbar !:D ses där uppe!

Chili, 22 år ursprungligen från Östhammar. Bor i Duved och jobbar på Holiday. Åker bräda på all min lediga tid. Kommer dock inte säsonga utan bor här året runt. Men välkommna upp..

Adrian 19
Ska bo i Björnen med bl.a Exero och Kalasragnar =D
Jobb på stormgrillen

tjena elisabeth heter ja... bor i undersåker men kommer från ljungskile (utanför GBG) blir mitt tredje år (-sommarn) i åre. åker bräda å e sjukt taggad på vinter! :D

Max här, 20 år gammal kille från Falun.
Kommer börja jobba åt Tott hotell 1a december som städare, vet inte var jag ska bo ännu men dem skulle fixa något med gångavstånd till hotellet i alla fall, så centralt blir de! :)

Tjena! Ninni heter jag är 20år, ska göra min andra säsong i åre i vinter! Jag åker skidor och ska bo i duved.
Kommer från vänersborg 10mil från götet. Kommer flytta upp 1 dec. Jobb tar jag pa plats!

Ha de, så ses vi i vinter!!

Jag heter My, 22 år, blir 3:e året i Åre, kommer nog bo på torpet och ska jobba i Björnen, i skidskolan. Skidor.

Tjenare! Mitt namn är Eric Höglund och är på alltför många underbara vintrar! Jobbar som Kock på Parkvillan! Det är bara komma förbi på en Afterski eller Afterwork och lyssna på sköna beats efter dagen!
Jag bor permanent/året runt i Undersåker i mitt mysiga lilla hus, sen ett antal år tillbaks i tiden!
Och självklart är man en brädåkare som åker narley POW POW runs men kan även infinna mig inom pisten!
bara dra iväg ett PM om man ska hooka upp på något äventyr!

See ya`ll there AIGHT?! :)

Check out!
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_167098089982209&ap=1

Senast ändrad:
Tjapåer! är en cool_kille på 19 jordsnurr som heter Fredrik Pajala och ska jobba på skidcenter i björnen där jag även kommer att bo! Börjar i december ngn gång=) intressen: skidor och afterski

Tjena! Ken här, 23 år ifrån Tyresö söder om Stockholm. Ja kommer genomföra min första säsong uppe i Åre, dock spenderat största delen av vintrarna här uppe privat dom tidigare åren. Jag kommer att jobba på Skistarshop inne i Holiday Club

Hejsan! Anna här, 19, ska säsonga i Åre och extrajobba på en del ställen runt om i byn :) Var upp dit en sväng nu i veckan och fick vara med om den första snön som aldrig tycktes vilja upphöra vräka ner! Riktigt riktigt inspirerande! Ser fram emot att flytta upp nästa vecka. NU KÖR VI.

Tillbaka
Topp