Alla vi som ska säsonga i Åre vintern 2010/2011

Hej!

Mitt namn är Marcus och jag ska då säsonga i Åre. Bor i Högen, mitt i mellan Åre och Björnen. Kommer att jobba på samma ställe som Exero (Jonathan) i Ullådalsstugan.

Ses i Åre om inte kanske på Facebook?

//Marcus
- Här hittar du min Facebook

Nope, inte vad jag vet. Hade redan boende fixat. :)
Kan man bo där? Trodde det var en restaurang.

Tja alla säsongare å permanent boende! Dan heter jag och har bosatt mej i Åre Kläppen! Bott här sen 2 år tebax å knegar som rörkpulare! Åker givetvis bräda på all ledig tid :D eller kör cross eller nått annat kul! Badtunna e införskaffad inför kommande för och efterfester!

Martin, 21 år från Stockholm. Första säsongen och sjukt taggad. Kommer kränga på Stadium Ski.
Egen lägenhet vid bergbanans mellanstation... Flyttar upp om 2 veckor :D

Senast ändrad:
Tja!
Robin 21 år här, från gävle... Ska jobba som kock på wersens och bo på torpet eller ovalen från början av december.
Sen blir det till skidåkning! Börjar bli sjukt taggad nu!!!;)

Adam, 22 år från Skåneland, utanför Helsingborg! Kommer upp nästa tisdag den 23:e för min första säsong. Ska bo på staff, har inget jobb för tillfället men är positiv till en lösning på det problemet! Åker bräda och kommer förhoppningsvis kunna hoppa på lite större hopp efter min vistelse :[ Är galet taggad på detta lilla äventyr!

Supa imon asså?
Det hade varit gutt att få dansa lite.
Hittade du några som kunde hänga med ut och åka imorgon?

Bumpar väll denna tråd lite!

Heter Simon och kommer från en liten ort som heter sala utanför västerås.
kommer att flippa burgare på Max inne i byn!
kommer att bo utanför åre i undersåker i en kåk med nå sköna dudes, åker skidor från och med 1 år sen bytte från bräda så kommer hänga rätt hårt i bräcke för att få upp skillsen;)

bara skriva om det blir nå shysst park häng eller rock på bygget för kommer troligen vara där

PZ out!

Heter Jesper, min första sässong i Åre. Kommer nog åka upp i veckan då boendet eventuellt är spikat. Har inget jobb men det löser sig säkert på plats. Har åkt skateboard och snowboard hela mitt liv och är mega taggad.

Är det någon som har tips på vilka ställen man kan söka jobb på när man väl är på plats?

Skulle uppskattas! ;)

Mustache sa:
Bumpar väll denna tråd lite!

Heter Simon och kommer från en liten ort som heter sala utanför västerås.
kommer att flippa burgare på Max inne i byn!
kommer att bo utanför åre i undersåker i en kåk med nå sköna dudes, åker skidor från och med 1 år sen bytte från bräda så kommer hänga rätt hårt i bräcke för att få upp skillsen;)

bara skriva om det blir nå shysst park häng eller rock på bygget för kommer troligen vara där

PZ out!
Cleent potato ska du bo i Undersåker?
Det ska jag också göra i vinter =)
Du får lära dig och göra junior börjana bra det är dom jag beställer mest =P

BataZion sa:
Cleent potato ska du bo i Undersåker?
Det ska jag också göra i vinter =)
Du får lära dig och göra junior börjana bra det är dom jag beställer mest =P
Fresh fan! är det nå shysst ställe eller?
Junior? :P barn burgers?

Aja själva e cleent som fan en stor 3a om du har några ps3 doser får du gärna komma förbi med dom nån kväll och lira lite.
Junior e max cheesburgar variant =P
Den e standard för mig när jag kommer in personalen vet det hahahaha

BataZion sa:
Aja själva e cleent som fan en stor 3a om du har några ps3 doser får du gärna komma förbi med dom nån kväll och lira lite.
Junior e max cheesburgar variant =P
Den e standard för mig när jag kommer in personalen vet det hahahaha
haha;P okej får väll lära mig det då:P har dock inget ps3 men nå nightshred eller vad som helst styr man väll upp!

Tjo,

David heter ja o har flyttat upp till Duved men ska va liftvaffe i Åre, tottliften förmodligen.
Ser fram mot säsongen grymt mycket :)

Vah e wolwerin mr glas cockie?
Haha shit va flummigt och om jag inte har fel så bor du i undersåker lr?
Nice då får du komma förbi mig med dina doser så kör vi nya cod med fyra doser på en 47tums tv =D

Haha i'm everywhere mate ;-) when you minst anar det! Nja jag bor i hålland, en by utanför som tillhör undersåker ;-) vet du vars hedmansfjällby ligger? Men du mannen annars kommer du hit så tar du med dig din 47" så har vi två 47" att spela på XD
david välkommen upp :-D

Haha det är ju inte så långt till hålland. Dock lite längre till hemdmansfjälby det e där dom dära fågelholk husen ligger right? Sweet potato att du också ride on the darkside och kör på en riktigt spel konsol och inte sånt.
Vi får ta och exchanga lite games så jag kan få lite nya trrophies lol.
Lägg till mig på ditt ps3 : BluntRider
Glas cokie

Aydin..Hedmans Fjällby (fågelholkarna) ligger precis i Hålland! :)

Förresten börjar det här bli lite off topic. Ni får gärna planera era gamingkvällar i "Detta händer i Åre" om ni känner för att bjuda in folk vill säga. Annars så hänvisar jag till era egna gästböcker ;P

Peace / Denise

krullsson sa:
Tjo,

David heter ja o har flyttat upp till Duved men ska va liftvaffe i Åre, tottliften förmodligen.
Ser fram mot säsongen grymt mycket :)
Välkommen david om du hamnar i tottliften så blir vi troligen kollegor på samma område. Mkt trevligt fast ett tips är att skaffa öronproppar. Du kommer förstå vad jag menar när du står under den liften.
Som sagt välkommen upp.

Hej! Emy heter jag, 19 år, ska upp till Åre i vinter med en kompis! Det kommer bli sjukt fett! Hoppas vi ses där :)

Sara här, 21 år och redan på plats sen en vecka tillbaka. Skall på skistar/manpower rekryteringen på torsdag. Ingen annan som skall dit?

Säger bara såhär!
Vi ses i någon dörr, sedan får ni gissa mitt arbeta i Åre under vintern! ;)

äääh akut vet jag inte om det blir. har ju 2 månader på dig. jobbar du för Skistar så fixar dom boende, ven många restauranger gör det för sina anställda. boende löser sig alltid.

Tjabba! Elin, go och glad skåning från Lund som ska upp till Åre för första gången i mitten av december. Har lägenhet i Duved bara nån meter, eller över E14, från backen där! Tanken är väl att jag ska plugga lite på distans under tiden som jag är där uppe och glider runt på mina skidor, men får se hur det går! Har med mig en polare den första veckan men sen blir jag helt ensam så ju fler man är desto roligare blir det ju! fast det brukar alltid lösa sig! :)

Tjenare, Simon från götet här.
Jag skulle dra en säsong i österrike med två polare i vinter, men dom är såna jävla nötter så dom har inte tillräckligt med pengar, så jag tänkte att jag får dra ut på egen hand för är alldeles för taggad för att stanna i gbg, så kollar runt både utomlands och i sweeden efter sköna folk som har en plats över och åker mycket (Park (offpist)).

Någon som har en sängplats över efter nyår och framåt och vill ha hjälp me hyra och nån mer att shredda med?

Maila gärna om ni vill, simonfetscher@gmail.com!

Senast ändrad:
Hallå! Helmer heter jag, är 20 år och ska jobba som kock på Tott Hotell!
Boende skulle de fixa åt mig ca 500 m från hotellet, bor nu utanför Skövde!!
Kommer upp den 20 dec- 07.00! :)

Ha d

Hallå! Nån som möjligtvis har en ledig plats i nån lägenhet? allt från en vecka till månader är jag intresserad av : D

Halloj!

Vi är ett gäng från Telia som kommer jobba i butiken vid Åre Torg samt i glashuset vid VM8:an.
Några inkl. mig själv är kvar till slutet. Sen blir det lite sporadiska besök med folk under tiden.

Behöver ni en ny mobil eller bara en kopp kaffe så kom in o tjöta lite med oss!

// Martin

Tillbaka
Topp