Allround skida förslag

AIsaksson

Medlem
Allround skida förslag
I dag har jag ett par Dynastar Trouble Maker (2008) med 81 midja
efter som jag anväder dom skidorna till park så blir stålkanterna skit när man kör
pist och när jag kör offpist vill jag ha en lite bredare skid runt 90-95 i midjan men ändå en bra allround skid.
så ge mig något bra förslag! // tack på för hand

OBS! kommer inte använda dess skidor i park endas offpist och pist
Längd: 176 Vikt: 60kg åkstil: avancerad

Senast ändrad:
Allround skida förslag
om du vågar gå upp 5mm i midjemått så tror jag väldigt hårt på Line Prophete 100 eller movement Baggy. Baggyn är helt sjukt lätt och jag kan tänka mig att den är fet att ha som allmountainjibb skida. Bara testat 180 varianten men den va sjukt fin!

Allround skida förslag
Jag skulle gå all-in på ett par Hendryx Purple Haze. Lite dyrare men det lilla jag testat dom så är jag sjukt imponerad! Jävligt skönt drag i dom och lär flyta fint i pudret. Inte som en pisträser och inte som en ren puder skida utan helt enkelt väldigt allround.

Allround skida förslag
Shogun och Hendryx är väldigt olika skidor, du jämför inte bara två skidor utan två helt olika typer av skidor (lång radie för "snål" åkning, långa åk och för uppkört vs. kort radie för "aktiv" åkning). Det vore iofs bra att testa för då vet du mer vilken typ av skida du vill ha och då blir det lättare att hitta vad du vill ha.

Var ska du åka nånstans? Vad väger du osv ? (du vet det vanliga som man SKA ange i skidtips trådar)

Senast ändrad:
Allround skida förslag
Ett annat alternativ kan vara att testa Völkl Gotama (105 midja). Skidan har fått utmärkelser och är en grymt skön skida som passar både i och utanför pisten. Årets modell (106 midja) har rocker och lite försämrade egenskaper i pisten. 08-09an saknar rocker och är en mycket bra allround skida. Jag har ett par helt nya 08/09 183 cm som ligger ute till försäljning här på freeride om du skulle vara intresserad.

Allround skida förslag
Titta i FAQ:en om vad som krävs när man skriver en hjälp mig välja-tråd. Desto mer input du ger oss, desto bättre svar kan vi ge... Som det är nu blir det mest att vi tipsar om sådan skidor som vi har i närminnet, dvs. sådana som hypas och som vi själva tycker är coola... Jag personligen tror mycket på Shogun och hade rekat det, eller som i cim99th3's fall, att man rekommenderar efter eget personligt intresse. Även om Gotaman är ett bra val!

Allround skida förslag
Annars drömmer jag (utan att ah ens sett dem i verkligheten) om Kästle MX98 som den ultimata allroundskidan (och MX108 också för den delen, svag för grönt...) sen var det där med premiumprodukter och dess premiumpriser :(

Alla recensioner säger att det är en helt grym skida på allt, om man kan åka och är tränad.

Allround skida förslag
balanselius sa:
Shogun och Hendryx är väldigt olika skidor, du jämför inte bara två skidor utan två helt olika typer av skidor (lång radie för "snål" åkning, långa åk och för uppkört vs. kort radie för "aktiv" åkning). Det vore iofs bra att testa för då vet du mer vilken typ av skida du vill ha och då blir det lättare att hitta vad du vill ha.

Var ska du åka nånstans? Vad väger du osv ? (du vet det vanliga som man SKA ange i skidtips trådar)
vet att det är helt två olika typer av skidor det är därför jag ska testa båda och se vilka som passar bäst för min åkning.
vikt: 60kg Längd: 176

Allround skida förslag
Låter som om du ska ha Hendryx Voodoo Child 172cm...
Men lova att du inte sabbar dom i Parken, de är för bra för det...

Allround skida förslag
Jag kör själv på ett par K2 Kung fujas dem funkar över hela berget, kan rekomendera dem med marker jester 16 bindningar.

Tillbaka
Topp