Allround skida

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Allround skida
Hejhej! Funderar på att köpa ett par allround skidor utöver min Silencer. Med dom vill jag åka 50%pist 50%offpist . Jag är ungefär 180 lång och väger 70 kilo.Jag är väl en medel god åkare i pist och medel god i offpist. Jag kommer åka mest i norden men även i alperna och kanske kanada. Jag har kollat lite på Völkl bridge som verkar bra ?

Allround skida
Völkl Bridge är en kanonskida om man åker i Norden. Ska du även åka utomlands tror jag mer på en skida >100mm i midjan, blir helt enkelt lite roligare då :)

Vad vill du ha ut av skidan? Styv, mjuk, lekfull, chargea? Hur är din åkstil?

Allround skida
Jag är också ute efter en allround skida. Är grymt sugen på en gotama, flyter fint i puder men även en fint bett i pisten. Goodha 191 funkar också, inte lika bra grepp i pisten dock.

Själv tkr jag att bridge är på tok för liten för att den ska funka ordentligt i puder.

Allround skida
Line Prophet 100 dà? Sjukt trevlig skida som funkar till det mesta. Den skidan jag àkte mest pà förra säsongen...

//H

Allround skida
hmm, vet inte. tkr nog att den är i minsta laget ändå. Klart att den funkar men jag skulle iaf vilja ha dom där extra mm :P

Allround skida
aaa, dom kan funka :p Kolla med lee-nus här på freeride om du e sugen på dom. Han säljer dom med Jester bindning på. syftar på trådskaparen nu alltså :)

Senast ändrad:
Allround skida
Jarle sa:
Völkl Bridge är en kanonskida om man åker i Norden. Ska du även åka utomlands tror jag mer på en skida >100mm i midjan, blir helt enkelt lite roligare då :)

Vad vill du ha ut av skidan? Styv, mjuk, lekfull, chargea? Hur är din åkstil?
funderar på att hyra när jag åker utomlands

Allround skida
ja, det kan man ju göra. Finns ofta lite roligare skidor att hyra på alporterna än vad det finns här i sverige. Men det är ändå gött att ha sina egna prylar.

Allround skida
salomon gun körde jag på några dagar i serre chevaliere.. helgo skida att åka i puder med och funkar finfint i pisten.. lagomt mjuk och riktigt rolig att åka på

kolla den om du vill ha ett tips på en rolig puder/pist skida

Allround skida
jeppenator sa:
salomon gun körde jag på några dagar i serre chevaliere.. helgo skida att åka i puder med och funkar finfint i pisten.. lagomt mjuk och riktigt rolig att åka på

kolla den om du vill ha ett tips på en rolig puder/pist skida
hur bred är den då?

Allround skida
Salomon gun finns väl inte kvar? Ersätts av Czar? Gamla gun var 101 mm?

Ang Goodha 191 så är det en kanonskida som tuggar allt och tål ruggigt mycket stryk!

Allround skida
Du tänker på 188-längden, den som tidigare var Lab. Jag tror nog Jeppe körde vanliga mid-fatvarianten... Den varierar väl i bredd, från 92mm och uppåt beroende på längd.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp