Alpengasthof Maierl/Kirchberg

HoaX

Ny medlem
Alpengasthof Maierl/Kirchberg
Tjena alla snötokar!
Nu när säsongen börjar dra ihop sig igen så tänkte jag lägga in ett lite förebbyggande inlägg om ett ställe som heter Alpengasthof maierl och ligger i kirchberg. Dom annonserar nämligen efter personal på www.ams.se (svenska arbetsförmedligen) vilket gör att dom alltid får ner ett gäng svenskar dit...
har skummat igenom lite av dom övriga forumsinläggen ang. kirchberg och folk som säger att dom är fast på det värsta jobbet dom någonsin haft förstår jag till fullo!
Dom säger att man ska jobba 6 dagar i veckan altså en dag ledig/vecka, jag tror jag fick totalt 6 dagar ledigt på hela säsongen!! alltså är det här inget ställe man ska jobba på om man vill ha mycket åkning!
visst dom betalar 750€/månad men så bor du också mitt ute i ingenstnas så tar du dig ner till byn på kvällen för att ta en öl (vilket är anledningen till att jag överlevde) så kostar taxin hem minst 16€ och har det snöat mycket så kör inte ens taxin dit, och då e det bara att börja vandra upp för pisten (tar ca 45 - 60 minuter från centrala kirchberg).
Alla som jobbar där över säsongen tjänar lika mycket även om man jobbar olika mycket, servitriserna t.ex. slutar alltid minst 2 timmar tidigare än köket och diskarna + att servitriserna får driks, det ser man inte röken av i köket!
Känner ni att ni ändå är sugna på att ta er ner och göra ett försök på Alpengasthos Auswitch eller om ni bara ska ner till kirchberg så kan ni höra av er till mig på hoax_dk@hotmail.com om ni har några frågor så svarar jag gladeligen på dessa :-)
ha en underbar vinter allesammans

Tillbaka
Topp