hejhejjohannes
Ny medlem
Alpengasthof maierl
Jag vill också ge en varning kring alpengasthof maierl.
Jag va där från 21 dec 2006 till 1 mars 2007.
Det är mycket jobb och orättvisa mellan jobben, jag var servitör några dagar men böt
till diskare. Det var mkt jobb, bland annat på nyårsafton från 9 till 23.45...
Det finns lugna dagar och framåt slutet av säongen får man ledigt.
Va beredd på långa, jobbiga dagar och FRAMFÖRALLT skäll från Andy och chefen George -
till en början. Efter man lärt kännda dem, eller i alla fall George så är det helt okej.
Det är hieraki, bara så du vet...
Men, det var också det roligaste jag gjort i livet (på ett sätt)
Vi var ett hel skönt gäng, förutom en person.
Det är mycket festande osv.
Det är många svenskar, "vi" bor i källaren. Man delar rum, 2-3 sängar i varje rum och ett handfat, samt 1-3 garderober. Det finns en liten kyl att dela på och en 14 tums tv med tysk boxer!
I mitten av januari försvann all snö (06-07 va en av deras sämsta säsonger) och då
blev stället helt dött, vi blev lediga 1 vecka, eller mer, skitskönt MEN vi fick inget betalt.
Kontenta (För att klara alpengasthof maierl)
- Kom i tid, gärna i mitten av december, då får man mat och bo där gratis - samt har endast fritid!
- Kommer du före julafton eller i mellandagarna: va beredd på jobb direkt och långa pass.
- Dom första veckorna har du i princip inget ledigt alls.
- Ända "nöjet" är att festa, antingen i källaren eller i kirchberg/kitzbuhel. Taxin är dyr och
man lägger 50% (skämt o sido) på taxiresor.
- Börja inte gräla med chefen eller någon av dom andra "österrikarna" - Dom kan få respekt för dig, men den kommer snarare med tiden (känndeom, lärdom)
- Du kommer ha ett skitjobb, bokstavligt talat... men även känslomässigt/klassmässigt..
Du är bara diskare, du är bara servitör - inget mer.
- Det kommer att bli minst 2 par, mellan tjejer o killar, av er som kommer vara där.
- Va beredd på att folk åker hem, (klagar o.s.v) och va beredd på att folk kommer.
- Tiden går LÅNGSAMT (en del av tiden iaf) så ha tålamod för snart är det sommar igen (det går fort, och då kommer du sakna Österrike och konstigt nog chefen och allt omkring) Ta även med 2-10 böcker, för tysk-tv tröttnar man på...
- Sprit o öl är jätte billigt, akta er
- Åldern är mellan 18-25 på er svenskar
- Förra året och många år före det, finns det 2 sköna tjecker i köket (dom är ett par)
Michi och Radick, hur goa o roliga som helst. O radick är som en "extrapappa"
- snusar du? Köp med snus, eller www.snusbutiken.se lr / com.
Men glöm inte bort, det är sjukt kul med: gemenskapen, maten, allt interna och den
fantastiska miljön skapar något otroligt! Kirchberg är litet men otroligt mysigt... och sen finns Gunter, gunter... så avslutar jag :D
maila lr msn: johannesoet@hotmail.com för prat eller bilder därifrån.
Jag va där från 21 dec 2006 till 1 mars 2007.
Det är mycket jobb och orättvisa mellan jobben, jag var servitör några dagar men böt
till diskare. Det var mkt jobb, bland annat på nyårsafton från 9 till 23.45...
Det finns lugna dagar och framåt slutet av säongen får man ledigt.
Va beredd på långa, jobbiga dagar och FRAMFÖRALLT skäll från Andy och chefen George -
till en början. Efter man lärt kännda dem, eller i alla fall George så är det helt okej.
Det är hieraki, bara så du vet...
Men, det var också det roligaste jag gjort i livet (på ett sätt)
Vi var ett hel skönt gäng, förutom en person.
Det är mycket festande osv.
Det är många svenskar, "vi" bor i källaren. Man delar rum, 2-3 sängar i varje rum och ett handfat, samt 1-3 garderober. Det finns en liten kyl att dela på och en 14 tums tv med tysk boxer!
I mitten av januari försvann all snö (06-07 va en av deras sämsta säsonger) och då
blev stället helt dött, vi blev lediga 1 vecka, eller mer, skitskönt MEN vi fick inget betalt.
Kontenta (För att klara alpengasthof maierl)
- Kom i tid, gärna i mitten av december, då får man mat och bo där gratis - samt har endast fritid!
- Kommer du före julafton eller i mellandagarna: va beredd på jobb direkt och långa pass.
- Dom första veckorna har du i princip inget ledigt alls.
- Ända "nöjet" är att festa, antingen i källaren eller i kirchberg/kitzbuhel. Taxin är dyr och
man lägger 50% (skämt o sido) på taxiresor.
- Börja inte gräla med chefen eller någon av dom andra "österrikarna" - Dom kan få respekt för dig, men den kommer snarare med tiden (känndeom, lärdom)
- Du kommer ha ett skitjobb, bokstavligt talat... men även känslomässigt/klassmässigt..
Du är bara diskare, du är bara servitör - inget mer.
- Det kommer att bli minst 2 par, mellan tjejer o killar, av er som kommer vara där.
- Va beredd på att folk åker hem, (klagar o.s.v) och va beredd på att folk kommer.
- Tiden går LÅNGSAMT (en del av tiden iaf) så ha tålamod för snart är det sommar igen (det går fort, och då kommer du sakna Österrike och konstigt nog chefen och allt omkring) Ta även med 2-10 böcker, för tysk-tv tröttnar man på...
- Sprit o öl är jätte billigt, akta er
- Åldern är mellan 18-25 på er svenskar
- Förra året och många år före det, finns det 2 sköna tjecker i köket (dom är ett par)
Michi och Radick, hur goa o roliga som helst. O radick är som en "extrapappa"
- snusar du? Köp med snus, eller www.snusbutiken.se lr / com.
Men glöm inte bort, det är sjukt kul med: gemenskapen, maten, allt interna och den
fantastiska miljön skapar något otroligt! Kirchberg är litet men otroligt mysigt... och sen finns Gunter, gunter... så avslutar jag :D
maila lr msn: johannesoet@hotmail.com för prat eller bilder därifrån.