Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan bli vad som helst. Titta på väderprognosen och snörapporter innan ni åker.1 Vecka I alperna i Januari. Inte helt spikat vart vi ska ännu. Mest pist men finns det lättilgänglig off pist som inte kräver guide så tar man det såklart.
Hur brukar snön vara I januari? Hård och isig?
Tack för denna. Har ett fodral med tjockt vaddering så går inte se utifrån om det är två par skidor i. Kommer nog chansa och ta med båda.ta med båda såklart i ett ordentligt skidfodral.
Dom kollar sällan om et är ett eller två par i fodralet.
Men man åker till alperna för mycket snö så om du tar med ett par 100mm.
Så rensorerar jag ocskå. Gillar egentligen bara pistskodorna på förmiddagen. Sträcker mig alltid efter mina enforcer100 så fort det blir uppkört.Jag skulle som Xhib skrev konstant reloada väderprognosen innan jag åkte men det skulle 9/10 fall ändå sluta med 100mm skidan. Oron för att ha fel skida OM det skulle bli ideala förhållanden tar alltid överhand. Jag upplever också att de skidorna är bättre i slutet av dagen om det är stökigt och eller tungt i pisten.
Haha .... jag kör ju också Enforcers de är ju grymma även på manchestern. Vad är du orolig för?... du har ju bara för mycket att välja på.Så rensorerar jag ocskå. Gillar egentligen bara pistskodorna på förmiddagen. Sträcker mig alltid efter mina enforcer100 så fort det blir uppkört.
Varför är det så? Tycker generellt att svenskar har väldigt breda skidor medan när man ser på utlänningar i alperna så har de oftast carvingskidor på 70-80Mindre än 100 mm behöver man väl aldrig?Januari har oftast bra snö. Generellt kallt och solen står lågt. Dvs snön håller sig kall och bra. Enda abret är om det kommer mild luft med regn, då kan det bli hårt när det fryser igen. Kanske möjligen på riktigt sydvända ställen i södra Alperna också om det slaskar och fryser över natt? Kan du bara få med ett par, ta de bredare.
Smalaste jag har i källaren är 98 mm och de använder jag aldrig.![]()
Ja, men de åker ju pist? Det gör inte jag i onödan, sajten heter ju freeride. Sen faller de som käglor i snöhögarna på dalnedfarten. Två gånger över jullovet var jag tvungen att vänta pga de var tvungna att bärga någon som tyvärr gjort sig illa och behövde hämtas med skoter.Varför är det så? Tycker generellt att svenskar har väldigt breda skidor medan när man ser på utlänningar i alperna så har de oftast carvingskidor på 70-80