Alperna i påsk -15

Alperna i påsk -15
Hej!

Vi tänkte köra till alperna i påsk och har lätt beslutsångest.
Medveten om att det hänger på väder osv. men med tanke på att vi tänker åka under påsk så är det svårt att hitta boende så tänkte höra om det finns några områden som är "safecards"..
Så tips om boende i snösäkra områden är det vi vill ha.
Vet att det är höga krav vi ställer men alla förslag uppskattas!

Alperna i påsk -15
Jo
Jag PÅ Att Åka Till Canazei Över PÅsk Det Ser Dock Inte Ut Att Vara JÄtte Mycket SnÖ DÄr Nu.
Med Tanke PÅ Att Jag FÖredrar Bussen Dit SÅ Blir Det Ganska SÅ BegrÄnsat Med Resor Till Alperna, Men MÅnga KÖr Till Canazie.
Jag Har Lite DÅlig Koll PÅ Hur Illa Det Kan Vara Med SnÖ V 14 Med Det Ligger Ganska HÖgt SÅ Det Borde Inte Vara NÅgra Bekymmer. Finns Det NÅgon Som Har Koll PÅ Canazie V 14 SÅ Är Jag Tacksam FÖr De Tipsen. Samt Var E BÄst Att Bo Canazie, Alba, Campitello?

Alperna i påsk -15
Apanbanan sa:
Åk till Engelberg. Juste åkning och högt berg. Om man inte gillar pisten så klart.
Med dom priser som gäller efter valutans omvärdering finns det väl ingen med sunt ekonomitänkande och förståndet i behåll som ens sneglar mot Schweiz.

Senast ändrad:
Alperna i påsk -15
Haha..
Man skall alltid ha ögonen vidöppna mot skidvärlden.
Ibland kan det vara bättre att betala några tusen mer, för sjukt mycket bättre åkning.
Annars finns ju alltid småbackar runt omkring, med liftkort för ett par hundra :)
Har åkt där och dj.. bra pow. FETT värt att åka dit.

Tillbaka
Topp