Alperna på höstlovet...

TedB

Ny medlem
Alperna på höstlovet...
Hej..jag börjar bli grymt skidsugen nu! Men det är långt kvar tills jullov å där med skidåkning och därför undrar jag om ngn har lite koll på hur åkningen är i alperna under höstlovet! dvs i slutet av oktober.

Om ngn har åkt på en resa under höstlovet så skulle d va kul att höra lite hur åkningen är osv. Vilka orter är bäst så tidigt på säsongen? Kan man få några puder svängar?? Är det värt att spendera en vecka av det här slaget i alperna under den här tiden, lr bör man vänta tills senare på säsongen? Tack på förhand // Ted

Alperna på höstlovet...
Jag tror sölden kör igång i slutet av oktober (16 oktober har de Fiss Snowboard WC premiären iaf) så där bör ju finnas lite åkning (finns ju glaciären där om det nu inte kommit nån ny snö)

Jaja, kom precis hem ifrån alperna o i de 28 graderna där var nu så fanns det inget puder, Men alla "local´s" skulle upp till Sölden så där är nog bra stämning.

Alperna på höstlovet...
Sölden är öppet i princip hela sommaren, har varit ner dit sent i september och tidigt oktober. Kan säga att snötillgången är minst sagt varierande, har varit med om att det kommit dump varenda natt men också att det varit ren blankis, så man får ta det som det blir helt enkelt. Det tråkiga med Sölden är att det brukar va grymt mycket tyskar där = långa liftköer men eftersom man har semester kanske det inte spelar världens roll. Förresten, om du vill ha ett häftigt åk, testa att ta lokalbussen från glaciaren ner till byn, det går fort, om man säger.

Alperna på höstlovet...
Har varit 3ggr i hintertux i oktober. 2ggr var det fet grymt med bra förhållande och lite puderåkning tredje gången så blåste veckan bort och vi drog hem efter 3 dar. Allt kan hända på hösten.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp