Alperna vid påsk

  • Trådstartare Trådstartare Wisdom
  • Start datum Start datum
W

Wisdom

Guest
Alperna vid påsk
tjena

jag tänkte ev dra till alperna vid påsklovet och min fråga är hur snöläger brukar vara då?

De orter jag funderar på är väl först och främst st anton och valthorens

brukar det vara hyffst me snö då eller är det bara slask?
 
Alperna vid påsk
Wisdom sa:
tjena

jag tänkte ev dra till alperna vid påsklovet och min fråga är hur snöläger brukar vara då?

De orter jag funderar på är väl först och främst st anton och valthorens

brukar det vara hyffst me snö då eller är det bara slask?
Beror väl på vilken höjd du är på, och eftersom båda dessa orter har backar på ganska bra höjd så bör det kanske finnas en del kvar, men om du vill ha åkning med garanterad snö bör du leta dig till en ort som har en glaciär.
Har aldrig varit i St.Anton men i Val Thorens har jag varit, och jag tror dom har en glaciär där..
 
Senast ändrad:
Alperna vid påsk
var ı val t ı paskas och det var mestadels kramsno eller hur man ska saga da. men varanda pıst var oppen. och det fanns sno hela vagen ner tıll lagsta lıften som lıgger po 1800 meter om jag mınns ratt.

befınner mıg ı turket da tangenterna ınte ar som dom ska om nı skulle ogılla ınlaggets alfabet.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp