ALPHA 2 eller T-HALL

• Trådstartare Trådstartare user62785
  • Start datum Start datum
U

user62785

Guest
ALPHA 2 eller T-HALL
Jag undrar vilka av dessa skidor som ni tror skulle passa mig bäst. Jag är 184 lång, väger 73 kilo, kör mycket park men även lite offpist. I parken kör jag ganska mycket lek på rails och liknande men det blir även stora hopp. Vilken av dessa skidor tycker ni(med hjälp av egna erfarenheter) är bäst? Nämn gärna längd också... Jag vet att det finns liknande trådar och att jag har gjort många liknande trådar på sistonde men jag orkar verkligen inte bry mig så kom inte med spydiga kommentarer.

ALPHA 2 eller T-HALL
Varför bara jämföra dessa två? Inte alpha 1, ar6 eller pipe cleaners? Förövrigt tänker jag lägga en sådan "spydig kommentar" att du borde läsa i de andra trådarna.

ALPHA 2 eller T-HALL
därför jag redan har uteslutit dom tre. Denna tråd är dock inte ''identisk'' med någon annan...

ALPHA 2 eller T-HALL
Jag tycker du ska köra på Alpha 2an. Den är riktigt skön och kommer funka bra i offpisten också eftersom det är rocker på den.

/Schulle

ALPHA 2 eller T-HALL
Har åkt alpha en gång i pisten, kändes konstig. Sen är den ju jävligt ful också. Har inga egentliga rekommendationer mer än att jag ville säga att Alpha är ful. Läs recensioner och sök i forumet?

ALPHA 2 eller T-HALL
jag kör på förra årets thall och gjorde det hela förra säsongen också. Jag är Helnöjd med skidan, grym pop och sjukt skönt med butter-zonerna vid småjibb i parken. funkar också väldigt bra i stora hopp, har aldrig haft problem med skidorna i något hopp. Offpist har jag inte åkt så mycket förutom någon dag i björkliden och då funka den helt okej, tror dock alpha 2 funkar bättre i offpisten eftersom den har rocker. men åker du mestadels park så skulle jag köra på thall:en. Du kommer inte bli besviken!

Jag är 184cm och kör på 181cm!

ALPHA 2 eller T-HALL
thall!!! lär va bäst alpha e hårda och ganska svår åkta men de funkar att raila med dock jävligt fult när man railar me rocker(Y)(har ett par alpha)

ALPHA 2 eller T-HALL
jibbmeister sa:
därför jag redan har uteslutit dom tre. Denna tråd är dock inte ''identisk'' med någon annan...
Varför har du uteslutit Alpha1, PC och AR6? T-hall är mjukaste skidan, Alpha2 hårdast. Du borde klara dig utmärkt med samtliga.

Köp T-hall och häng bara i parken.
Köp AR6, så får du lite av allt.
Köp Pipe Cleaner och få en lätt skida mer skönt flex och superglid.
Köp Alpha2 och rippa pisten med perfekt skär. Njut av rockern när det är mjukt.
Köp Alpha1 och få egenskaper som Alpha2, men en lättare och snabbare skida.

ALPHA 2 eller T-HALL
okej, tack för alla svar. På många låter det som att alpha 2an skulle vara en ganska dålig parkskida. Sen undrar jag också vilken av T-hall och pipecleaner som är skönast? Vilken har mjukatse flec, bäst offpist-egenskaper osv.

ALPHA 2 eller T-HALL
Alpha2 är en grym parkskida, men vill du ha en mjuk skida och åka soft i parken är den inte ultimat, då ärT-hall bättre.
Rockern på Alpha gör att skidan känns lätt och lättsnurrad. Jag upplever 182 cm Alpha lika lätt att snurra som 171 cm AR6/T-hall.

Vill du ha full stabilitet när du landar baklänges i 70 knyck efter en 30 m luftfärd är Alpha2 utmärkt. Ska du bara nöta rails och mindre hopp tror jag T-hall kommer vara bättre för dig.

ALPHA 2 eller T-HALL
Daniel-LAB sa:
Alpha2 är en grym parkskida, men vill du ha en mjuk skida och åka soft i parken är den inte ultimat, då ärT-hall bättre.
Rockern på Alpha gör att skidan känns lätt och lättsnurrad. Jag upplever 182 cm Alpha lika lätt att snurra som 171 cm AR6/T-hall.

Vill du ha full stabilitet när du landar baklänges i 70 knyck efter en 30 m luftfärd är Alpha2 utmärkt. Ska du bara nöta rails och mindre hopp tror jag T-hall kommer vara bättre för dig.
Okej, men funkar alpha 2an på rails och sådant också utan att den känns för hård och klumpig. Kör som sagt väldigt varierat...

ALPHA 2 eller T-HALL
Daniel-LAB sa:

Okej, men funkar alpha 2an på rails och sådant också utan att den känns för hård och klumpig. Kör som sagt väldigt varierat...

ALPHA 2 eller T-HALL
Alpha 2'an är helt klart en enormt bra skida, jag har den själv. Det tar ett tag att riktigt köra in sig och vänja sig med rockern, men efter så är det som en gudagåva. Den är inte ett dugg klumpig på rails eller så. Samtidigt som den orkar med ett enormt tryck på stora hopp.

ALPHA 2 eller T-HALL
jag diggar alpha 2an stenhårt, funkar sjukt bra i alla underlag. hade den en vecka i alperna när den var ny och låg och pressade pisten hela veckan utan problem. i pudret flöt den på bra och när jag sedan tog in den i parken så funkade den perfekt i stora som små hopp.

sjukt skön för butters, nollies och liknande pga rockern.
dens enda svaghet kan vara rails där det förmodligen finns bättre skidor som tex tanner hallen.. men allt annat väger upp det den förlorar på rails.

nu kör jag pipecleanern och den är ju exakt samma som thall men snabbare/mjukare belag och lite annat flex. den är sjukt bra även den i pisten men har en längre svängradie känns det som och därmed är ju den inte fullt lika lekfull som då alphan blir där man bara kastas in på skär och kan utnyttja det både i kickar och i pisten.
PCn och Thallen går lite mera rakt fram i min mening.

hoppas du blev lite klokare.
kör hårt!
/jeppe

Tillbaka
Topp