alpha tråden

slakerslida

Ny medlem
alpha tråden
Det finns många armada alpha trådar ute på freeride idag dock ingen som riktigt håller standard! så nu startar jag denna underbara tråd där endast fakta ska stå om de båda skidorna och frågor.

Jag börjar med en fråga: Vilka är dom egentliga skillnaderna mellan alpha 1 och 2?
vrf kostar 1 mer än 2an?

/skimo

alpha tråden
har också en fråga, vilken bindning ska man ha som inte kostar allt för mycket men som ändå är bra?

alpha tråden
Jag står inför ett smärre dilemma... Kollade in sport- Conrad och såg att man fick armada t-hall för 250 euro.... Men från början tänkte jag mer på alpha 2 eller 1 men de kostar ju typ 5500-6000... Vilka ska jag välja....? Är alpha värda pengarna, är som så mycket bättre än t-hallsen?
Ska definitivt ha marker schizo dock....
Hjälp?
EDIT: Ingen som kan ge mig en second opinion? Illa...

Senast ändrad:
alpha tråden
Hej!
Jag har några frågor angående förra årets modell av Alpha-1 (Den med svart/vit grafik). Någon här som provat den?

Jag är 172cm lång, väger cirka 63kg (jag vet, jag är en tunnis) och åker just nu på ett par AR6 (171cm). Då det snöat så använder jag ibland ett par ARV (175cm). Jag bor dock i Åre, så det är rätt sällan man verkligen behöver mer än 80-85mm i midja.

Jag funderar dock rätt starkt på att byta ut mina AR6or mot ett par Alpha-1or, och då årets modeller är rätt fula så skulle jag helst vilja ha förra årets. Dom är helt klart tänkta som en allround skida som kommer att användas både till park och offpist.

Det är snart skidtestarhelg här, och då tänkte jag testa årets modeller (jag är rätt tveksam till att dom har med sig fjolårets).
Är det någon som har provat både dom gammla och dom nya? Hur var skillnaderna? Var dom mest lika årets Alpha-2 eller Alpha-1?

Den längd som jag gissar skulle passa bäst är 176cm. Vad tror experterna här på freeride?

Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp