Alpine Booster Straps i Sverige?

Nån som vet var man kan få tag på Alpine Booster Straps i Sverige?

Har bara hittat dom på utländska web-sidor.

Skulle behöva styva upp både mina alpin- och telispjux en aning.

Är det nån som gett sig på att göra egna konstruktioner? Tips mottages tacksamt.

Vet inget ställe i Sverige som för Booster Strap, men Alpingaraget funderade åtminstone förra året på att ta in dem. Jag köpte mina från http://www.skimetrix.com/defaultold.htm, och det fungerade hur bra som helst. De kom efter fyra dagar vill jag minnas. Jag monterade dem (rätt snyggt om jag får säga det själv) på mina Salomon X-Wave 10.0, och resultatet är lysande. Jag har en lite lustig vadform och för mig har de betytt otroligt mycket; från att ha haft ett visst glapp mellan smalben och pjäxa sitter pjuxen nu så tight jag själv önskar, med en mycket mer direkt kraftöverföring som följd. Det är till och med så att det är lätt att dra åt dem för mycket; gjorde det i Åre förra vintern och det bestraffades med skadad nerv och förlorad känsel på utsidan (!) av foten. Jag rekommenderar dem varmt. Jag ska försöka fixa några bilder på min installation, så skickar jag dem till dig sedan. Borde jag klara denna helg tycker jag.

MVH
Daniel

Hoi Attaque-Strumpa!

Nu har jag tagit nagra foton pa installationen. Du kan väl skicka ett mail till bastardsquad_inc@hotmail.com och tala om till vilken mailadress jag ska skicka bilderna?

MVH
Daniel

Tillbaka
Topp