Alpingaraget webshop?

DanneFARB

Ny medlem
Alpingaraget webshop?
Start ons 8 sept?

Nedräkningen på den tillfälliga startsidan har startat om på 24 tim kvar sisådär 3-4 gånger..

Nån från alpingaraget som kan yttra sig om vad som händer? :P

Alpingaraget webshop?
Tjo! Köpte en Jibberish M\'S bold black/grey/white. Detta gjord jag förra söndagen och jag har inte fått den än. Har skickat ett mail till dom och frågar vad som försiggår med tanke på att det står 1-3 dagar leverans. Jag hoppas och tror inte det är alpingaraget som skitit i att skicka den till mig men undrar om detta har hänt för någon annan som köpt på alpingaraget, vad gjorde ni då och hur slutade det? Antaligen är det posten som strulat till det och isåfall finns det någon chans att dom skickar en ny till mig

Senast ändrad:
Alpingaraget webshop?
FabbeH sa:
Tjo! Köpte en Jibberish M\'S bold black/grey/white. Detta gjord jag förra söndagen och jag har inte fått den än. Har skickat ett mail till dom och frågar vad som försiggår med tanke på att det står 1-3 dagar leverans. Jag hoppas och tror inte det är alpingaraget som skitit i att skicka den till mig men undrar om detta har hänt för någon annan som köpt på alpingaraget, vad gjorde ni då och hur slutade det? Antaligen är det posten som strulat till det och isåfall finns det någon chans att dom skickar en ny till mig
Ring och kolla? Någonting har ju definitivt strulat.

Alpingaraget webshop?
Maila och ringa är väll ingen skillnad egentligen, dock lite snabbare svar. Glömde även nämna att jag fått bekräftelse mail att den är skickad så något knas är det ju

Alpingaraget webshop?
Har ringt runt sjukt mycket dom tre senaste dagarna och vi har nu kommit fram till att paketet är borta. Förstår att detta inte är Alpingaragets fel men måste bara säga, FM fucking L för nu är storlekarna som passar sålda!!!!!!! Skall ringa imorgon och se vad vi gör härnäst om man får pengarna tillbaka eller hur det blir

Vad tror ni kommer jag få någon ersättning? Har ni vart i liknande situationer med posten och isåfall hur slutade det då?

Senast ändrad:
Alpingaraget webshop?
FabbeH sa:
Har ringt runt sjukt mycket dom tre senaste dagarna och vi har nu kommit fram till att paketet är borta. Förstår att detta inte är Alpingaragets fel men måste bara säga, FM fucking L för nu är storlekarna som passar sålda!!!!!!! Skall ringa imorgon och se vad vi gör härnäst om man får pengarna tillbaka eller hur det blir

Vad tror ni kommer jag få någon ersättning? Har ni vart i liknande situationer med posten och isåfall hur slutade det då?
Det är fraktbolaget som skall ge dig ersättning, inte butiken du köpte ifrån.
Har dom skickat har dom ju kollid, be om det och kolla upp med fraktbolaget vart paketet är.

Alpingaraget webshop?
5 jan kl 04:31
Göteborg, Sorterad

Så står det på postens hemsida när jag slår upp mitt nr. Och jag bor i Göteborg om ni inte kopplar, så det har ju legat där ett gött tag

Senast ändrad:
Alpingaraget webshop?
Måste bara dela med mig lite utav ett roligt faktum

Jag har köpt via internet säkert 20 gånger. Alla gånger har jag köpt av privatpersoner där det är störst risk att bli blåst. Men det har alltid vart ärliga affärer. Så nu när jag skulle köpa av ett seriöst företag första gången så tro fan det strular

Senast ändrad:
Alpingaraget webshop?
FabbeH sa:
Måste bara dela med mig lite utav ett roligt faktum

Jag har säkert köpt via internet säkert 20 gånger. Alla gånger har jag köpt av privat personer där det är störst risk att bli blåst. Men det har alltid vart ärliga affärer. Så nu när jag skulle köpa av ett seriöst företag första gången så tro fan det strular
Det var helt enkelt på tiden att det blev lite strul för dig! ;)

Alpingaraget webshop?
FabbeH sa:

Normalt sett är det avsändaren som står risken. Dvs kommer varan inte fram så ska du få pengarna tillbaka och avsändaren får bråka med fraktbolaget. Det är avsändaren som är kund hos fraktbolaget, inte du.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp