alternativ till burton bmc?

HARS

Aktiv medlem
hade tänkt att fynda en burton bmc nu på höstrean men fick reda på att de har varit slut på burtons lager sen i december... så nu undrar jag vad det finns för alternativ till bmc`n. kör på en floater nu å har 11 i skostorlek.

Jag hade samma problem. Svaret man fick var man än ringde var: "Vi kan ta hem en till dig!! och sedan "Tyvärr, den är slut i Europa"...

Nu har jag tänkt köpa en Burton Baron av årets modell i stället. Är kanske inte lika vass, men jag har minst lika stora fötter som dig och då får man ta det som ges...

Lycka till med inköpen!!!

Mvh,

Jinnai

är baronen ett värdigt alternativ? vad finns det om man sträcker sig utanför burtons sortiment?

Har precis kollat igenom Onboards buyersguide. Den var väl så bra som man kunde förvänta sig. Man lär sig aldrig.
Betala dyra pengar för att sedan sitta och kolla in nya graffiks och förändringar på bindning/boot-fronten. Skiten duger inte till annat.

Har haft det stora nöjet att köra på en BMC `62 sedan vintern 2002.
Den funkar precis skitbra överallt, men det finns absolut andra alternativ, som är helt ok.
Har kört på Lib Tech minst lika mycket som på Burton, och den brädan som jag tror ligger närmast BMC`n från LT`s sida, är nog Pacifier 63`, om det är längden som passar dig.

Är man helt såld på burton tror jag att man bör slänga tre ögon på Johan`s nya promodel.
Hans gamla promodels har funkat säkert som en crocketklubba på smalbenet...KLOCKRENT.
Altså borde den nya vara minst lika allround och go.
Även om jibbergräddan dras med att söla runt på läskpapper tror jag att den funkar till det me.
Mr J har trots allt brännt av dom fetaste jibbertricken i runt 120 knyck.

Ps. Lib Tech har en tendens att tillverka brädor bredare än 25 cm.
Har du stora blan kan jag glatt rekomendera Powerplates.
Dom nya från Palmer pallar upp dig 2,5 cm, och det är en hel jävla del.
Tro det eller ej, men enda skillnaden du känner när du spänner på plankan, är att du kan dra på svängar inte ens Ronny Pettersson hade klarat av med F1`an.

ok, har kollat lite på libtechs sortiment nu, men fortfarande nyfiken på alternativ hos andra tillverkare, vad finns det för "all terrain" brädor för storfotade människor?

Kolla lite andra märken än bara Burton. Finns massa märken som gör kvalitetsmässigt väldigt bra brädor och även många som gör "wide-modeller" för er med stora fötter. Ett nytt märke i Sverige i år är Unity. Ska själv åka på Unity från och med i höst, testade deras brädor i sommar och kan lova att de är precis lika bra som Burton-brädor. De gör även riktigt breda wide-brädor, som säkert skulle passa dig. Finns i vanlig direktionell construktion och även i twin-tip för de som gillar att jibba och åka switch. Jag väntar som bäst på att min Origin-59 (twin-tip) ska komma hem i min brevlåda! Kolla på www.unitysnowbaords.com och hör av dig till mig om du är intresserad så hjälper jag dig få tag i en!

Kolla ride, nitro, K2 och Salomon. Du borde kunna hitta något intressant hoss dessa. Hemsidorna är uppe förutom på salomon.

Visst finns det massor med brädor som alternativ till BMC`n.
Men den brädan som förmodligen kommer att vara mest lik är nog
Burton Custom X, eftersom det är den som ersätter BMC till i år.

/r.

så det ær custom x som ersætter bmc`n? afan. ræcker bredden till før ett par dojjor i storlek 11?

Custom x är tänkt att ersätta dragon.BMC och witchcraft.
custom x 164 är 25 cm bred på mitten medans 160 cm är 24,9..

Kolla in den på http://www.blue-tomato.at
Jag beställde Johan 163 och e custom X därifrån i går och får dem om 3 dar.( jag ska inte ha bägge..tyvärr )Ingen frakt över 300 E så dem verkar vara en bra online-affär. Burton.com länkar till dom på sin sida iaf.
Tror man tjänar nån hundring också. Fick Johan 163 för 5100 :- tror den kostar uppemot 6000 här hemma så..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp