Alternativ till Gotama...

TexMurphy

Ny medlem
Funderar lite på att vidga mitt skid sortiment med en feting. Har just nu en G31a (för pist åkning, går som f-n trotts åldern) och en Karma (min allround skida men har den även som offpist skida just nu).

Frågan är skall jag fortsätta på Völkl eller skall jag byta "leverantör". Gillar Völkl känslan och deras skidor passar min storlek (191cm 110kg). Dock är jag lite sådär förtjust i utvecklingen av K2/Völkl/Marker koncernen med flytt av fabriker till Kina osv. Känns som Völkl gått från ett kvalitets märke till ett... tja high end mass producerande brand... sen är det alltid roligt att bolla nya tankar...

Så jag vill ha lite ideer....

Tänker själv på följande...

*Nordica känns som givet steg att byta till efter att ha kört Völkl i många år, men känns lite små trist.

*Elan känns också som ett rätt safe men tråkigt val dessutom så saknar jag en skida runt 110 i deras utbud. M1111 känns föööör fet och M999 känns kanske inte fet nog.

*Atomic har ju Daddy serien.

*Scott P4 känns deffinitivt som ett alternativ.

*Goodha - 114 känns som ett alternativ dels pga det låga priset men dels för att dom äntligen fått till en snygg och rejält fet skida. (om ni inte sett dom än så finns dom på www.skistore.se)

*Amplid Royal Teddy coolaste fetingen på marknaden men vet väldigt lite om den... någon som kört den? Skulle dock innebära att jag behöver rota fram en 06/07 då jag inte gillar Teddy Driver som är årets.

*Övriga lite udda märken Extreme, Line, Armada, ect har jag inte alls koll på... någon som kan upplysa mig?

Någon som känner för att spåna lite?

Tex

Senast ändrad:
Armada ant 191 133-106-123 styv under foten och i tailen..mjuk i nosen för att få bättre flyt i pow. Lätt skida och rätt rak ( 40m radie)

Mjaha, men det du var inne på med nordica - tror du inte Blower kommer passa dig bra?

Jag tror faktiskt på goodhas nya, verkar riktigt bra till måtten sett, sen vet jag inget om den åkmässigt =)

Jag kan också rekomendera Nordicas Blower. Fet skida men med schyst radie! Det är mellan dessa två skidor jag skulle välja.

P4:an är nog lite mjuk och sladdrig för din del...

Senast ändrad:
Humm, vet inte om det var med... det var nog utan. Ring dom och hör vad dom har att erbjuda. Det kan förresten ha varit 3750 också.

Va inne på Alpingaraget och var sugen på Gotaman, snubben jag snackade med tipsade då om black crows corvus som han själv körde på och var helt lyrisk över. De har dock bara några ex kvar och är de enda återförsäljarna i Sverige.

www.blackcrows-skis.com

AndersHansen sa:
Va inne på Alpingaraget och var sugen på Gotaman, snubben jag snackade med tipsade då om black crows corvus som han själv körde på och var helt lyrisk över. De har dock bara några ex kvar och är de enda återförsäljarna i Sverige.

www.blackcrows-skis.com
Nja det stämmer inte riktigt. Jag har sett dom både här hemma i Åre (Hanson eller Skidsport, kommer inte ihåg) och på Cykelogen i Östersund.

Okej, det var väl säljaren som drog lite säljtricks där på alpingaraget då. Han sa att det bara var de som hade dem i Sverige.

AndersHansen sa:
Okej, det var väl säljaren som drog lite säljtricks där på alpingaraget då. Han sa att det bara var de som hade dem i Sverige.
Hehe, klassiker. Men däremot så tror jag att det kan vara dom som har agenturen i Sverige. INte säker.

Va inne på alpingaraget igår och då va de på mig om att jag skulle köpa black crowsen, men jag sa då att jag antagligen köper dem i Verbier eftersom jag vill slippa släpa ner två par skidor. Men han sa då att de är slut i Schwiez, någon som kan bekräfta eller dementera detta?
Vore också kul att veta hur prisläget på skidor är i Schwiez jämfört med Sverige?

Skidor är billigare här nere. Fanns i en butik i Zurich här om dagen...

//H

Tillbaka
Topp