Alu-Rail?

Alu-Rail?
Jo visst går det. man kan ju som bekant raila på nästan alla material som trä, betong, stål sten is osv. men jag skulle inte rekomendera aluminium eftersom det är väldigt mjukt och stålkanterna kan skära fast i röret som de kan göra på trä och andra mjuka material. du kan ju alltid bygga benen på railen i alu men själva rail-röret rekomenderar jag att du gör av ett stålrör. de är hårdast och skidorna glider bäst på det. du kan ju såklart ta ett rostfritt rör men då får du skrapa bort den rostskyddande hinna som finns på röret... funkar lika fint, lite mera jobba bara :)

Lycka till! (",)

Alu-Rail?
tcp_goettmoss säger: man kan ju som bekant raila på nästan alla material som trä, betong, stål sten is osv.

man kan ju inte raila på sten jävla pucko .. eller ??

isf om det ligger ett islager .. eller ett plastlager eller nåt skit ..

PUCKOO

Alu-Rail?
Klart man kan raila på sten, tror du att alla murar i sten och betong har blivit förprepparerade med stål eller? Kalla inte folk pucko om du inte vet vad du pratar om. Hoppas du skojjar.

Alu-Rail?
man behöver inte slipa på rostfria rör. Det finns ingen hinna att slipa bort. Däremot på galvade rör så kan man slipa bort galven. Men den kan man lika gärna åka bort. Man måste dock slipa där man ska svetsa. ... o akta Püngen/

Alu-Rail?
alu är ingen höjdare hugger grymt lätt men om du slipar ner kanterna helt på brädan/skidorna så borde det funka.

klart det går att åka på sten gäller bara å ha fart

Alu-Rail?
jag tycker du skulle ha skrivigt Al-rör efter som Al är det kemiska tecken/formel eller vad det heter för aluminium..

sen funkar inte det att raila på för mjuk som alla andra sagt ja

Alu-Rail?
Om du samlar toarullar i en sisådär 4-5 månader så kan du sedan tejpa ihop allting och forma railen på vilket sätt du vill!

Alu-Rail?
Kickass BARA ATT KÖRA O BAILA O BAILA O BAILA and so on

(nej det användes inte caps lock ja tyckte bara att ni behövde lite stora bokstäver)

Tillbaka
Topp