Amplid Antidogma - Armada Pipecleaner - Armada Ar6

• Trådstartare Trådstartare H-T
  • Start datum Start datum
H

H-T

Guest
Råkade förstöra mina skidor under freeride-helgen och därför är det dags att köpa ett par nya. Är lite intresserad av de i rubriken nämnda skidorna men skulle gärna höra lite mer om de två av personer som åkt på antingen båda eller i alla fall ett av paren.

I första hand undrar jag hur bra de håller, men vill självklart veta hur de är att åka på. Är de hårda/mjuka? Är de värdelösa switch eller helt perfekta? Alla erfarenheter uppskattas.

Om någon har tips om ett par andra skidor så tar jag gärna emot det också. Men då ska också tipset underbyggas av lite konkreta anledningar till varför jag bör köpa dem. Alltså avstår jag gärna från tips som: "köp salomon, fetaste skidan D::D:D sammy kör på dom:D:D:!!!"

EDIT: Nu har jag dock insett att det är näst intill omöjligt att få tag på ett par Scratch Ghetto i Stockholm på rea. Därför så står valet nu mellan:
Amplid Antidogma
Armada Pipecleaner
Armada Ar6

Skulle uppskatta om de freeride-medlemmar som testat dessa skidor kan uppge lite för- respektive nackdelar för dem!

Senast ändrad:
Har hört och sett att amplid har sjukt bra kvalle. Lite shitty ovansida ibland dock

hahaha, aa hörde om de guldprydda dumont-skidorna. verkar ruskigt bling! dock så kostar de ju enligt OERHÖRT säkra källor 900 euro, lite dyrt :/

Ta gärna bort detta inlägg

Senast ändrad:
blir Armada Ar6 eller The Dumont till nästa vinter.

Tänk på att Amplid inte finns i Sverige just nu. Så om du köper de på rea och de går sönder kan du få problem att reklamera de...

//H

Av: Hasse Online | Idag 11:23 Citera

Tänk på att Amplid inte finns i Sverige just nu. Så om du köper de på rea och de går sönder kan du få problem att reklamera de...

//H

Amplid finns visst i Sverige, alpint säljer amplid... Jag kör själv på antidogma och dom är sjukt sköna!

Wenne sa:

//H

Amplid finns visst i Sverige, alpint säljer amplid... Jag kör själv på antidogma och dom är sjukt sköna!
enligt amplid themsleves finns det ingen som tar in amplid i sverige.
så har jag iag fattat det , så hasse har rätt

Senast ändrad:
Jag har kört AR6 under en halv säsong, dem är bra styva och stabil både i luften och på snön. knäckte dem dock på en rail så lite besviken! all in all en riktigt bra skida!

pIsraelsson sa:
Wenne sa:

//H

Okej, konstigt för jag köpte mina på alpint. Kolla www.alpint.com så får du se...

Har kört på PCn hela vintern nu och det är en sjukt skön skida!!
blev sjukt ledsen när hela översidan var röjd efter 2 åk men det spelar ändå inte någon roll, skidan är fortfarande bäst!

Som sagt. Alpint tar inte in dessa mer så det finns ingen att reklamera dessa till.

//H

pIsraelsson sa:
Wenne sa:

//H

Alpint har tidigare varit Amplids svenska agentur men de har nu upphört att göra detta så till nästa år finns ingen svensk återförsäljare med Amplid. Skulle tro att det är det Hasse syftar på. Och rätt har han ju när det gäller reklamationen. Men det vore ju kul att prova något nytt..
Fler erfarenheter skulle uppskattas! Och motivera gärna VARFÖR skidan är bra

Senast ändrad:
Jag har kört på Armada AR6 denna säsong och är sjukt nöjd! =)
De är riktigt mjuka i nose och tail så de är bra pop, men samtidigt är de hårda under foten så de känns stabila när man railar och hoppar. Fungerar bra i både framåtåkning och switchåkning...mina är mittmonterade så de är inte speciellt bra om man vill köra offpist eller pist, men de är helt överlägnsa alla andra twintips jag kört på när det gäller parkåkning!

+Lätt vikt
+Bra pop
+Stabila switch
+sköna i luften
+Sjukt lekfulla
+Clean design (07/08)

-Repas lätt på ovansidan
-Trist i pist o Offpist (kan iofs bero på mittmonteringen)

Hoppas detta kan guida dig lite på vägen i ditt val av skidor! lycka till!

Erik

Jag har armada ar6 176cm och är nöjd med dem. De är ganska mjuka men riktigt roliga att leka runt med. De väldigt lätta och de e grymt skönt. Funkar bra switch. Dock är skidan blank på ovansidan och blir väldigt repig och små bitar kan lossna. men en bra skida

det var alpineimports som tog in amplid, inte alpint.....men det finns amplid skidor kvar och då blir det inget problem att reklamera dom...

Tillbaka
Topp