Andermatt V:13

Anjoh

Ny medlem
Tja!!
Nu är det så att jag undrar hur åkning brukar vara i Andermatt vecka 13 eller hur det är överlag i alperna då?
Brukar det snöa då eller kommer man få rikta in sig på pisten? (som jag har hört inte är ngt vidare i Andermatt)
Jag vet att det är omöjligt att veta hur just det här året kommer att vara men det borde ju finnas någon räv här som har lite erfarenhet av alperna vecka 13.
tack på förhand

Finns en park som är så där. Men vi/de ska bygga en på Winterhorn. Finns en bättre på Sedrun annars så. Men det brukar vara ganska bra med snö från jul och framåt..

//H

Parken i Andermatt är väl ganska kass, men det finns ju gott om klippor och naturliga hopp som man kan använda istället. Är man villig at anstränga sig lite så kommer det nog gå att hitta lite fin åkning oavsett om det nyss har snöat eller inte, snöbasen lär ju finnas där iaf.

Hur funkar det med bergsguide i Andermatt? Ska dit vecka 8 och har inte bokat guide genom resebolaget för jag tänkte att det troligen är billigare+bättre att hitta någon på plats??

Hör av dig mig på freeride mailen skall du få ett nummer av mig till en svensk guide som är där då.

//H

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp