andra alternativ?

ArWin

Medlem
andra alternativ?
hej

sökt igenom forumet ett par ggr. det ända man hittar om twintips i år är karma och public enemy.
Borde finnas fler alternativ?
tänkte köpa twinnar, är en duktigåkare. (tävlingsåkare)väger 70kg och är ca 180 lång.
finns det något alternativ till karma lr PE om man ska åka 60% pist 20% park o 20% offpist.
inga sök igenom forumet svar....

andra alternativ?
90 känns lite överdrivet. rätt tunga o få upp på kannt. har kört ett par head manster 75 belaget på ovansidan gick sönder direkt. gör de de förtfarande?

andra alternativ?
Jag köpte själv ett par Elan MO2 på rea och söker i stort sett samma åkning som du. Verkar vara ganska styva stadiga skidor och har ju ganska bra svängradie (16m 175, 13m 165 förra året), det är det lägsta man hittar inom twintip just nu vad jag vet, får dock se hur skidan är att åka, kan återkomma ;P
Fick ganska bra betyg i åka skidors twintiptest förra året också.

Annars verkar ju scott p3 vara det bästa pistalternativet enligt den testen iaf. De båda skidorna är dock bygda på samma grund, scott p3 är en modifierad elan där ett skikt eller nått i konstruktionen är borttaget har jag hört, och det verkar stämma de har då identiska mått både i år och förra året.

Tillbaka
Topp