Ändra text?

fifafille

Ny medlem
Ändra text?
Hej jag skulle vilja lära mig att ändra text så här i Photoshop som dom har gjort på kexchokladen. Ska inte skriva så men det kan ju va kul och skriva något roligt :)
Fattar inte hur man ändrar en bokstav så bara. Kan någon hjälpa mig?
Tack i förhand!

Länk till chokladen: http://web.telia.com/~u86638101/choklad.jpg

Senast ändrad:
Ändra text?
Finns ju inte direkt något verktyg i photoshop som kan göra det automatiskt. Du måste börja med att ta bort bokstaven du vill byta ut, sen göra en ny som ser likadan ut som dom andra.

Ändra text?
du kan försöka hitta en "font" som ser ut sådär..

alltså ett teckensnitt som är samma som dom skrivit "Choklad" med..
sök på www.dafont.com eller www.fontworld.com

finns typ "cocacola" fonten och "Ferrarri" fonten och så vidare.. alla stora företag borde gå att hitta:)

sen lägger man in fonten i windowsmappen på datorn där de står "fonts" tror jag..

bara å leta och hoppas på de bästa.

sen använder man bara fonten som vilken annan som helst man kan välja att skriva med.. typ som verdana eller times new roman..

Ändra text?
en jävla massa pill, finns ingen genväg, går inte att beskriva steg för steg. du får helt enkelt prova dig fram. kopiera mösntret i de andra bokstäverna, duplicera det så att det täcker tillräcklgit stor del av bilden där bokstaven ska vara. sen är det bara o hitta rätt font o sen fylla ut den med mönstret.

säkerligen mer jobb än vad resultatet är värt om du inte måste göra det.

Ändra text?
Jag skulle använda Adobe Illustrator först för att skapa den nya bokstaven. När du hittat en font som liknar den du vill ersätta kan du i Illustrator skapa ankarpunkter (Type->Create Outlines) så att du kan forma om bokstaven tills den ser ut att matcha dom andra. Sen är det bara copy paste till Photoshop och placera den.

Ändra text?
föressten är de bara S'et som dom ändrat.. så då blev de inte alls så jobbigt.. då kan dom bara suddat bort K'et och sen skrivit ett vanligt S och kopierat över mönstret från E'et och X'et..

Tillbaka
Topp