ang. forma inneskon i nya boots

submariner

Ny medlem
hej,

har köpt ett par nya Burton -boots, men Stadium -butiken som sålde dem hade inte utrustning för att forma inneskon med färme (heat moulding) för mina fötter :(

går det att göra detta hemma med hjälp av ugnen, eller ska jag leta upp en annan butik som kan hjälpa mig med detta? kommer jag att kännas stor skillnad om jag formar inneskon efter mina fötter?

bootsen kommer forma sig efter din fot om du bara åker med de eller går runt med de hemma.

Att man värmer upp skon påskyndar bara den processen.

Butikerna gör det gratis, du får bättre passform från start. Dessutom så sväller åtminstone 32s material i innerskon vid upphettning (mer än kroppstemp). Varför får man alltid höra att "det räcker med att gå i skon" mmm, det är ju dumt att optimera...

vad jag har hört så tappar skorna formen snabbare om man värmer upp dem. Alltså om du går/åker in dem så tar det lite längre tid men du får skor som sitter bra och håller längre.

Detta är bara vad jag har hört.

Jennerfors sa:
vad jag har hört så tappar skorna formen snabbare om man värmer upp dem. Alltså om du går/åker in dem så tar det lite längre tid men du får skor som sitter bra och håller längre.

Detta är bara vad jag har hört.
Det är inte omöjligt men man måste ju fråga sig hur mycket snabbare? Hur många åkdagar kommer de hålla? 50? 100? 200? Hur många dagar åker du per år och hur ofta byter du boots? Vissa menar ju att 32s boots har en livslängd på 50-100 dagar, hur många på detta forum har ens 50 åkdagar på en säsong?

Tillbaka
Topp