Angående Lib Tech SB

• Trådstartare Trådstartare KungMartin
  • Start datum Start datum
K

KungMartin

Guest
Angående Lib Tech SB
tjena grabbar ....

det är så att jag nyligen köpt en skate banana wide. jag köpte den eftersom att den hade fått så mkt bra kritik, och massa priser o så flera år i rad. Dessutom ska den vara en bra allround bräda, som klarar de mesta ganska gallant.

Men sen såg jag en tråd där någon rekomenderade en TRS över en SB. Och det var en rekommendation baserad på hans åkstil, nämligen att han gillar åka mycket i hög fart och big jumps etc, vilket är nåt jag gillar väldigt mycket oxo.

Det sades att SB är "fladdrig" i hög fart. Betyder det att SB suger om man gillar åka fort ? För det hoppas jag verkligen inte, eftersom de är nåt jag gillar o göra oxo.

Borde jag skicka in min bräda o köpa en TRS istället? :/

Lite input tack (:

Angående Lib Tech SB
Nejdå, SB suger inte för hög fart. Det är klart att den är ju väldigt mjuk så den är ju inte superfartstabil.
Jag har en TRS i 154 och den är ju bara snäppet hårdare. Inte mycket skillnad.
Sen är det ju själva banana rockern som gör att den inte är särskilt fartstabil.

Men båda är ju grymma brädor.
Själv kör jag väldigt snabbt ibland och det funkar.
B2 rockern är mer fartstabil men den är inte lika rolig enligt mig.
Svårare att pressa etc.

Angående Lib Tech SB
Ok bra o veta :) Jag får bara positiva svar här på FR xD Men jag litar faktist på er !

Tänkte fråga oxo, hur lång är du, och hur mkt väger du ? Tänkte eftersom att du har en 154a, själv har jag en 156a.

Någon tyckte att med mina 179cm och 68kg så skulle jag kunna ta en 154a (vilket är för sent eftersom jag redan har en 156a, wide för övrigt).

tycker du 156 är ett bra val, eller skulle jag ha kört på 154? Min åkstil är väl lite av allt egentligen, men de är mest pisten i hög fart, och big jumps.

Angående Lib Tech SB
Jag är 180cm och väger 73kg.
Hade jag fått välja igen så skulle jag tagit en 156.
Men jag åker väldigt mycket offpist och skulle då vilja ha det extra flytet.
För allt annat, park och pist går 154 riktigt bra.
Min är förövrigt vanlig och inte wide.

Jag tror 156 bli perfa för dig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp