Angående marker jester 16

jeeez

Ny medlem
står i valet o kvalet av vilken bindning jag ska ha, undrar bara om marker jester 16 har för hög din skala för mig. Jag är 180cm o väger runt 70kg, gillar att köra hårt o fort, gör inga störra drops mer än några meter. Har relativt "normal" styrka i mina ben, springer ibland och kör lite på gymet då och då. Din skalan är 6-16, nån som kan ge ett utlåtande? ;)

runt 7-8 så visst inga problem så men ska man inte helst undvika att ställa in bindningen på minimum inställning?

visst griffon duger säkert bra, men i detta läget spelar inte priset nån större roll för mig så om jag ändå ska ha nya bindningar ska jag köra på jester om jag ska välja på de båda?

Jester har mer metall på de kritiska punkterna och den väger aningen mer men inget man märker av. Lite dyrare men en mycket mer hållbar bindning.

Sett massor med Griffons som spruckit vid häldelen pga skidorna har nött ut "armarna" som håller häldelen och till slut givit vika. Jester har metall istället.

Senast ändrad:
jeeez sa:
runt 7-8 så visst inga problem så men ska man inte helst undvika att ställa in bindningen på minimum inställning?
Det stämmer, och vice versa, man ska helst inte skruva de i botten heller. En bindnings fjäder jobbar bäst i mitten, det är därför jag ställer mina på Lucky 13 ;).
Nej då, men en Jester på 8 borde vara lugnt tycker jag. Som redan nämnts har Jester lite mer metall på utsatta ställen och är överlag en lite mer påkostad bindning.

Tillbaka
Topp