Anledning till att köpa nya googles?

Olichor

Medlem
Är inne på att köpa nya googles, har dock funderat över en sak.

Varför ge 1500 kr för ett par googles, tycker ni det är värt det rent praktiskt sätt?
Jag menar jag är beredd att ge mycket för utseende men om man vill tänka.

Cheers.

Jag har aldrig betalat så mycket för ett par googles och kommer heller aldrig göra. Hittar alltid googles för halva priset på vårbasaren eller försäsongsrean. Har max lagt ut 700kr. Finner ingen anledning att betala mer än så!

Makes sense om man har 2 olika linser. Men om man jämför googles för 800 och 1500 är det värt pengarna mer än bara för utseendet? :P

Förstår inte heller denna hysterin kring skidglasögon, 1500kr+ för lite plast :rolleyes:. Har själv alltid köpt billigare varianter. Just nu använder jag anon helix.

Senast ändrad:
Jag köper
Lee-nus sa:
efter hur bra dem passar. Då menar jag inte enbart färgkombo, utan hur bra dem passar till hjälmen. Jag tycker att dem ska sitta bra, passa under bakre fästet på hjälmen och gör ALLT jag kan för att inte åka runt med en turistglipa. Ibland har jag lagt 400kr, dem jag kör med idag är ett par Oakley Crowbar med en Hi-Yellow och en sol-lins. Dyrare, men dem sitter bra och gillar linserna. Köp dem som passar bra och ser hyfsat bra ut.

Kan tilläggas att jag är en person som köper billigast, men inte gillar att riskera något i form av lågbudgett produkter. Köper hällre något för 1500kr som håller 10 år än något för 50kr som håller en kvart.

Senast ändrad:
Beror ju på vad man själv prioriterar. Tycker också det känns lite väl mycket att lägga 1500kr, eller ens 1000kr för ett par goggles. Kolla köp & sälj avdelningen här på FR. Köpte själv ett par riktigt fräsha crowbar för 600kr nu för nån vecka sen! :)

resqual sa:
Kan tilläggas att jag är en person som köper billigast, men inte gillar att riskera något i form av lågbudgett produkter. Köper hällre något för 1500kr som håller 10 år än något för 50kr som håller en kvart.
Håller med resqual.

Tillbaka
Topp