Annja P vs Fredrik N

Viken_80

Ny medlem
Annja P vs Fredrik N
Hur mycket snabbare tror ni att ex fredrik N skulle vara i en storslalom bana på ca 1 min än ex Annja Pärsson? Hur mycket snabbare, bättre är killar jämfört med tjejer rent allmänt? Bara undra.

Annja P vs Fredrik N
Det beror ju på. På absolut elitnivå (läs världscupen) är det ju tämligen stor skillnad på både backens lutning, samt stakningen av banorna, för herrar, resp. damer.
Det innebär (tror jag) att Anja tyvärr skulle komma rejält efter, i en bana för herrar, medan skillnaden förmodligen blir något mindre i en bana för damer.
Jag kanske är helt ute och cyklar, men jag tror ändå vi snackar om tidsdiffar på upp mot 15 sek(!) på ca 1 min.

Annja P vs Fredrik N
nej 15 sekunder efter kan hon inte komma jag menar 15sek är himla mycket i slalom där tiondelar är mycket!!!

Annja P vs Fredrik N
Missuppfatta inte detta. Anja P är en suverän sl och gs åkare, som åker ifrån både dig och mig(!) i bana. Jag vill inte heller vara vanvördig, men vad jag tror gör tidsdiffen, är att hon förmodligen inte överhuvudtaget, skulle kunna klara en särskilt ren linje i en gs bana, för herrar, i världscupen, där det mer och mer går åt enorm fysisk styrka, än teknik. Som sagt, i en dam-bana, skulle skillnaden antagligen bli mindre, där den tänkta ideallinjen är mindre extrem.

Annja P vs Fredrik N
Jag tror att 15 sek är lite väl mycket att ta i. Enligt Pernilla W så tar hon 180kg i knä böj och de starkaste herrarna skulle enligt henne ta ca 210kg, det tycker inte jag är så stor skillnad. Kolla bara på de sämsta i en wc tävling de hamnar 3-5 sek bakom de bästa pr åk. Sedan så får man ju komma i håg att den godeste Hermann spöar Fredde med ca 1 sek om de åker bra båda två. Skulle gissa på 4-6 sekunder

Snödjup

Tillbaka
Topp