Anon immar

Psandersjoo

Aktiv medlem
Anon immar
heey freeeeeride
jag har ett par Anon Helix och jag har STORA problem med imman. Jag hinner bara ha på mig dom i en kvart så är allt igen immat. Vad kan man göra åt det här? kan man göra något åt det?

pz /026

Senast ändrad:
Anon immar
hehe har du tästat att ta på dig dom ute i backen ? annars gör värme skillnaden att dom immar ;) eller så flåsar du helt enkelt för mkt när du kör ^^

hehe fred ut

Anon immar
westcoast_surfers sa:
hehe har du tästat att ta på dig dom ute i backen ? annars gör värme skillnaden att dom immar ;) eller så flåsar du helt enkelt för mkt när du kör ^^

hehe fred ut
jag har kört me dom 1 säsong, jag blir typ lite varm i pannan så, det är nog lite därför , men liksom, finns de inte nånting man kan behandla linsen med lr nåt?

Anon immar
mina figment immar inte särskilt mkt om jag inte blir riktigt jävla överdrivet kokvarm eller om jag tr på dom inne och springer på löpband (alternativt spinningcykel) eller liknande.

Anon immar
Mina figment har jag inga som helts problem med. Dock är mina crowbar stundtals värdelsöt immiga :/

Anon immar
det enklaste sättet att motarbeta imma är att du gnider in glaset med SHAMPOO sen låter du det vara på 1-2min sen torkar du bort det med papper och du tvättar altså INTE bort det med vatten. Funkar superbra för alla slags glas.

Anon immar
Annars får man generellt vad man betalar för.
Satsa på någon av Anon's bättre modeller, Oakley, Dragon eller någon annan tillverkares mer avancerade modell.

Anon immar
om du kör utan hjälm och ibland har gogglarna på pannan tenderar dom att börja imma efter ett tags flitigt användande.

anti-fog spray finns att köpa om man vill. Alternativt går det att fylla en hink med varmvatten, blanda i diskmedel och sänka ner gogglarna i blandnigen. Avsluta behandlingen med att skölja dom i rinnande vatten ett tag. Låt de blöta gogglarna självtorka. Håller länge och funkar utmärkt.

Anon immar
Som Pnyberg säger funkar Cat Crap. Men så då till att det inte är imma som uppstår mellan två glas. Alltså ifall du har fuckt mellan de två (om du nu har två).

Anon immar
Det finns AntiFog medel till mc hjälmvisir på biltema, fungerar perfekt på goggels och tredubbelt så billigt som samma medel i en hipp hipp bling bling burk med texter typ. "anti ski fog rock the mountain skiers extreme stuff" som säljas typ på. stadium..

Senast ändrad:
Anon immar
Brukar väll alltid ligga en tunn anti fog film på den inre linsen men har man torkat den när den är fuktig har d troligen torkat bort den. lägga på en ny kan kanske funka men tänkt på att den inre linsen oftast är jävligt känslig.

Sen som andra har sagt goggles ska sitta för ögonen aldrig på mössan då immar alla igen på 1min, på en hjälm funkar det dock rätt bra.

Tillbaka
Topp