Anthony Boronowski byter skidmärke. Funderingar?

Låter bra tycker jag! Vad blir det, Surface?

Du kan din skidkultur, The teo! Jo, Surface blev det.
Skulle vara skoj att provåka Surface, men det verkar inte finnas någon svensk distrubitör, eller?

Armada tappar många grundmedlemmar känns det som?

Nu är det bara 3st kvar på proffsteamet.
Och Rossignol tappar en massa teamedlemmar. Och Dynastar verkar också tappa en massa folk.

Man undrar ju hur armada's skidsetup kommer se ut nästa år, vad kommer ersätta ant?

Byte från relativt stora Armada till fortfarande hyffsat underground Surface... Luktar nästan lite petning från Armada-teamet... Julien lämnade ju tidigare. Och då Tony verkar vara god vän med Blake Nyman (de brukar ju synas i samma edits och filmer) känns det ganska naturligt att han kan haka på där, han är ju fortfarande en riktigt duktig åkare!

Det känns dock ganska naturligt av Armada att skala av de åkare som inte är på toppen i sina områden. Resten av teamet levererar ju till märket, JP's puderresor brukar alltid vara bland de bättre i alla skidfilmer, och Tanner och Jacob är ju också på högsta nivån. Jag skulle inte vara förvånad om Casabon får komma upp till Pro-teamet...

Helly Hansen har ju droppat alla sina skidåkare också...

(Enligt TGR)

Senast ändrad:
Jag har hört rykten som säger att HH droppar alla åkare enligt ägarnas order för att maxa vinsten inför ev. försäljning...

Ang. HH så låter det ju riktigt tråkigt. Om jag inte misstar mig så läste jag en artikel om att HH skulle tillbaka till sina rötter.
Dvs designavdelningen skulle skulle flytta tillbaka till norge.
Men, om det ska säljas, sär är ju frågan:
Varför?
Till vilket företag?
Tråkigt.

Skulle HH ha droppat ERIC POLLARD? Oh my god, varför håller dom på sådär?
Tycker ioförsig dom har riktigt tråkiga kläder nu, var bättre för något år sedan när dom kom med survivalserien och den där gula jackan lite tidigare... kanske blir bättre om det tas till Norge igen?

Deras film Happy Happy var rätt skön också!

Tänkte inte på att Eric Pollard åker för HH. Och Mark Abma. Och Eric Hjorleifson. Aj, aj vilken förlust för HH om deavslutar samarbetat med dessa.

Carled sa:
Byte från relativt stora Armada till fortfarande hyffsat underground Surface... Luktar nästan lite petning från Armada-teamet... Julien lämnade ju tidigare. Och då Tony verkar vara god vän med Blake Nyman (de brukar ju synas i samma edits och filmer) känns det ganska naturligt att han kan haka på där, han är ju fortfarande en riktigt duktig åkare!

Det känns dock ganska naturligt av Armada att skala av de åkare som inte är på toppen i sina områden. Resten av teamet levererar ju till märket, JP's puderresor brukar alltid vara bland de bättre i alla skidfilmer, och Tanner och Jacob är ju också på högsta nivån. Jag skulle inte vara förvånad om Casabon får komma upp till Pro-teamet...
Word Carled.

madskii sa:
Och Rossignol tappar en massa teamedlemmar. Och Dynastar verkar också tappa en massa folk.
Rossignol, Dynastar & co gar otroligt daligt. Kommer inte ihag hur mycket pengar de forlorar per dag, men det var absurda belopp. Jag ar radd att skidbranschen kommer att vara mindre 2011.

JanN sa:
madskii sa:
Rossignol, Dynastar & co gar otroligt daligt. Kommer inte ihag hur mycket pengar de forlorar per dag, men det var absurda belopp. Jag ar radd att skidbranschen kommer att vara mindre 2011.
Äntligen har de insett att de inte skall betala massa pengar till överskattade åkare som bara vill ha pengar men knappt säljer några skidor på deras "namn". De har nog insett att de måste omorganisera lite. En stor alpinstjärna säljer förmodligen 10 gånger så många skidor på sitt namn än tex Tanner Hall har gjort på sitt. Inte för att tala om Anthony Boronowski som mer eller mindre är okänd.

Allt handlar om försäljning i alla fall och vinst.

Eder Richard

Tillbaka
Topp