[April april] Skistar sänker sina liftkortspriser med 11 procent

Redaktionen

Aktiv medlem
april 2022.jpg

Efter att liftkortspriserna stadigt gått uppåt i många års tid, väljer nu Skandinaviens största skidortskoncern Skistar att sänka priserna inför nästa vinter.

Läs hela artikeln:

Senast redigerad av en moderator:
Vad är detta för pajas-kommunikation från Skistar?
Likorten höjdes kraftigt denna säsongen och fram till alldeles nyligen har man argumenterat för att priserna är motiverade med anledning av de investeringar man gör.
Men nu vill man vara snäll och ge tillbaka?:rolleyes:
”Produkten i Sverige ska också vara rimligt prissatt i jämförelse med liftkort i Alperna” skriver man. Näha?! Har ni kanske läst vad vi har skrivit här på forumet?
Och det var ingen som tänkte på den jämförelsen med Alperna för ett halvår sedan när ni gjorde den stora prishöjningen?
Skistar, ni kunde väl i alla fall ha civilkurage nog att berätta som det är: Att era kunder har blivit förbannade, och att ni insåg att det var dags att backa lite.
Och skicka marknadsavdelningen på en grundkurs i kundkommunikation.

Bra att priserna sänks!(y)
Pinsamt att läsa ”förklaringen”.

Edit:
Au najj!
Jag gick på den!:oops::oops::oops::ROFLMAO:(y)

Snyggt aprilskämt Freeride!(y)

Senast ändrad:
Vad är detta för pajas-kommunikation från Skistar?
Likorten höjdes kraftigt denna säsongen och fram till alldeles nyligen har man argumenterat för att priserna är motiverade med anledning av de investeringar man gör.
Men nu vill man vara snäll och ge tillbaka?:rolleyes:
”Produkten i Sverige ska också vara rimligt prissatt i jämförelse med liftkort i Alperna” skriver man. Näha?! Har ni kanske läst vad vi har skrivit här på forumet?
Och det var ingen som tänkte på den jämförelsen med Alperna för ett halvår sedan när ni gjorde den stora prishöjningen?
Skistar, ni kunde väl i alla fall ha civilkurage nog att berätta som det är: Att era kunder har blivit förbannade, och att ni insåg att det var dags att backa lite.
Och skicka marknadsavdelningen på en grundkurs i kundkommunikation.

Bra att priserna sänks!(y)
Pinsamt att läsa ”förklaringen”.
Dont Get It Fran Healy GIF by Travis

Undrar vad det är för datum idag.
Edit: @PisteCarver , jag gillar ändå att du går igång på alla cylindrar när Skistar är inblandade.
Det roliga är ju att det skulle kunna ha varit sant.;)

Och ja, om jag någon gång besöker någon av deras anläggningar så är det nog bäst att jag maskerar mig.:ROFLMAO:

Blir det här droppen då @PisteCarver ger upp sitt alias och skapar nytt konto här? 😲 Har öppet skaffat breda skidor och börjat åka bredvid pisten sen registreringen för ett drygt år sen...Helt klart på god väg att bli assimilerad av kärnan här på freeride!
:ROFLMAO: ;) :unsure:
Har inte börjat åka bredvid pisten, har bara hittat tillbaka!😀;)
Tack vare alla trevliga människor här!
Har bildbevis på att jag åkte bredvid pisten redan för 30 år sedan, var åkte du då, Kalle?;)
Fast skidorna var smalare...😲
1648837758606.png

1648837971598.png

Sorry, my bad!:oops: För 30 år sen är väl ungefär min sista resa till svenska fjällen, Duved för att vara exakt. Kass på att åka var jag... :cry:
Tur jag lärt mig åka här nere i alperna! 😁⛷️ Se om det blir 50:e skiddagen för säsongen imorgon eller ej, rätt kass sikt (och väglag...) just nu med allt puder som vräker ner. Börjar nästan lägga sig på marken här i stan tom nu!

Shit!! Jag trodde först på detta!! Äntligen har de tagit förnuftet till fånga tänkte jag….. 🤣

Fler bra innovationer visade i Åre😁:
(följer inte ’toppturstrenden’😉)

Halvkul aprilskämt 😁Även vid 10% sänkning bättre att åka till Alperna! En resa med UCPA ger dig all includive för 11.000. Natt och dag i skidupplevelse.

Uppenbart skämt. Skistars VD stod ju i TV och bad alla sina tillresta kunder att dra åt helvete här i vinter. Inte ordagrant, men hur ska man annars tolka hans uttalande att passar det inte kan man ju åka i sin hemmabacke. Något sådant kan man ju inte backa från.

Tillbaka
Topp