Är denna bräda allt för stor ?

davzz

Ny medlem
Hej alla.
Imorn tänkte jag köpa en ny bräda, en Ride Agenda 156W. Vad har ni att säga sådär allmänt om denna ?
Jag åker mest pist, tar kanske något hopp och kanske lite offpist.
Jag är 16, nyss fyllt (växer ännu). Väger lite på 60 kanske ? är ungefär 165 cm lång och har skostorlek 44.
Jag gillar brädan, den är på rea, och den borde passa min stil. Men är den för stor för mig ?
TACKSAM för snabba svar!! :)

Spontant skulle jag ju säga att den är jävligt lång, jag är 180 och har också 156. Men då har du ju å andra sidan lite och växa i så att säga. Wide ska du dock ha

Jo, nu när jag tänker efter lite, så är en väl för stor. Ska kolla in andra brädor imorn då istället.

Den är rätt så lång. Men om du bara köttar pist och kommer att ha den några år så kommer den absolut funka bra. Personligen så hade jag försökt att hitta någon omkring 150 centimeter och sedan byta upp om något år!

magnusericsson sa:
Den är rätt så lång. Men om du bara köttar pist och kommer att ha den några år så kommer den absolut funka bra. Personligen så hade jag försökt att hitta någon omkring 150 centimeter och sedan byta upp om något år!
Ja det kan ju vara rätt kul att byta bräda igen nån gång i framtiden, om jag köper en runt 150 cm.. Får se vad jag hittar imorn!

För dig verkar den brädan vara perfekt! Den åkning du beskriver och den vikt du har stämmer överens med vad producenterna föreslår.
Jag hittar däremot inte 156W
153W och 157W och 156.
Du kanske är i lättaste laget om det är en av W-brädorna, kolla specs:en på
http://ridesnowboards.com/snowboards/agenda-wide

Jag är 166 och kör på en bräda som är 163. Funderar på köpa en större, fast för en annan typ av åkning då.

Köpte brädan idag, missade lite på flexen bara, den var lite mjukare än jag trodde. Men det ska nog gå bra, den känns riktigt bra. Lite lång, men ska ändå åka i långa och stora backar på sönda så..

Tillbaka
Topp