är det möjligt att tappa 15kg på 15 dagar?

David01

Ny medlem
Hej jag har en kompis som är 187 cm lång och han väger ca 100-105 kg och han påstår att han kan gå ner 15kg på 2 veckor!

Är detta möjligt kan man klara det!?!?

Att banta bort 10kg på en månad det är riktigt bra och han påstår 15kg på 15 dagar

Tänkte han skära loss fläskbitar från kroppen eller? Låter som sagt väldigt orimligt att gå ner så mycket på så kort tid, hahah

svälta sig själv torka ut sig extremt mkt och samtidigt bränna fett som en idiot. men de låter vell inte så troligt att man ska tappa 1kilo om dagen

Inte utan att hamna i ett fysiskt ohållbart tillstånd (dvs. marsch pannkaka till sjukan). Han måste praktiskt taget sluta äta och dricka...

jag tror att det är möjligt, om han utsätter sig för extrem fysisk påfrestning(typ gör av med 10k+ kalorier om dagen), käkar för lite men ändå tillräckligt för att orka "leva"..

har hört om en del expeditionsdeltagare som har tappat väl så mycket, kanske inte 15kg men en hel del

Ett kilo fett motsvarar väl ca 7000 kalorier om jag inte har fel för mig.
Magnus Samuelsson och Gunde Svan kan kan/kunde få i sig ca 8000 kalorier per dag. Så tränar han och rör sig som de i två veckor, fast utan att äta så skulle det ju gå. Inte särskilt rimligt i min mening. Sen kan han ju "dopa" sig lite genom att trycka i sig nån liter vatten innan invägningen innan start. Men det är ju fusk!

Tomtefar sa:
Magnus Samuelsson och Gunde Svan kan kan/kunde få i sig ca 8000 kalorier per dag. Så tränar han och rör sig som de i två veckor, fast utan att äta så skulle det ju gå. Inte särskilt rimligt i min mening. Sen kan han ju "dopa" sig lite genom att trycka i sig nån liter vatten innan invägningen innan start. Men det är ju fusk!
...........................

Senast ändrad:
Martiiin sa:
Tomtefar sa:
Läs inlägget igen så förstår du vad han menar.

Ja, man kan gå ner så mycket på så kort tid, men man kommer inte må bra varken fysiskt heller psykiskt. Och han kommer antagligen gå upp lika mycket sen när han börjar äta och dricka normalt igen.

Jo det är klart att det går!!!!
Däremot hur "lagligt" det är vet jag inte. Men finns olika dopningspreparat som gör att man har stänidig "feber" å bränner fett när man sitter still.

Bjurlid sa:
Martiiin sa:
Tomtefar sa:

Ja, man kan gå ner så mycket på så kort tid, men man kommer inte må bra varken fysiskt heller psykiskt. Och han kommer antagligen gå upp lika mycket sen när han börjar äta och dricka normalt igen.
Han måste dock fortfarande äta för att kunna gå neri vikt; när kroppen inte får i sig mat ställer den in sig på svält och drar därför ner på förbränningen och det blir omvänd effekt (alltså han blir tjockare) och eftersom han bara har 15 dagar på sig kommer det sätta stopp för hans ondskefulla planer. Iofs kanske han tapapr som fan sen efter detta, jag menar kolla på de svältande barnen i afrika. Någon som vet hur lång tid det går innan kroppen börjar "käka" fettet på kroppen?

ett tips är träna som fan hela dagarna och drick bara vatten och ät inte kolhydrater och dagen före invägning åk till sjukan ta lavemang / tarmrensning;) då kan ahn nog lyckas

Robbott sa:
Bjurlid sa:
Martiiin sa:

Han måste dock fortfarande äta för att kunna gå neri vikt; när kroppen inte får i sig mat ställer den in sig på svält och drar därför ner på förbränningen och det blir omvänd effekt (alltså han blir tjockare) och eftersom han bara har 15 dagar på sig kommer det sätta stopp för hans ondskefulla planer. Iofs kanske han tapapr som fan sen efter detta, jag menar kolla på de svältande barnen i afrika. Någon som vet hur lång tid det går innan kroppen börjar "käka" fettet på kroppen?
Ja kroppen kommer dra ner på förbränningen, men om han fortfarande rör på sig och svälter sig så kommer han bryta ner musklerna och fettet på kroppen, för kroppen behöver alltid energi. Och det är därför han kommer gå upp igen när han äter normalt sen igen för kroppen tar tillvara på precis all näring då.

Den stora frågan är VARFÖR man vill gå ner 15 kg på 15 dar?
Vill man känna av kindbenen tydligare eller har det djupare okända skäl?

Släpp detta nu:P.. Det går inte att tappa 15 kg på 15 dar, inte geonom "vanliga" metoder. Sen om man börjar räkna vetenskapligt så är det klart att det "skulle" kunna gå men tror dock inte den här killen är någon försökskanin.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp