Är maj den värsta månaden?

JEZ-revived

Aktiv medlem
Fortfarande taggad för skidåkning - det har som vanligt inte blivit så mycket åkning som jag hade hoppats på. Inga möjligheter till mer exotisk skidåkning och 6 månader kvar innan säsongen drar igång igen.
I början av Juli när badsäsongen dragit igång ordentligt och solen gassar så brukar skidsuget släppa, men maj och juni är två tunga månader.

Det finns ju "Snö" i Oslo, vilket är toppen, men det är lite som att äta Big pack vanlij när man vill ha äkta italiensk pistage-gelato.

Hur programmerar ni om hjärnan till sommarläge?

Jag åkte färskt puder i onsdags, torsdags, lördags och söndags, två av dagarna var tillräckligt för att bjuda på faceshots. Min anmarsch var 0 meter och var kallsnö från 100 möh ca. Det är gott om skidsäsong kvar fortfarande!

Att programmera om hjärnan till sommarläge (när det väl är dags) gör jag genom att klättra - den som är riktigt engagerad kan börja med det redan innan snön är borta :)

Körde Steinberg med puder hela vägen i lördags och söndags, så klagar inte. Ser ut att hålla sig ok nu till helgen också, kan nog komma upp till 60 skiddagar den här säsongen trots allt.
Slutet av maj och juni är nog värst för mig. Liftarna stängda och för mycket snö kvar på höjd för intressanta bergsutflykter. Sen är hetta i juli-aug rätt drygt också, badsäsong räddar ju inget. Bästa sommarmånaden i alperna är september, och sen med lite tur kan de öppna på glaciären igen i oktober.

Normalt tycker jag det är lite ohövligt att när pistfixarna har jobbat hårt hela natten med att få till en fin pist att bara ge dem fingret och åka i skogen bredvid, men det verkar ju som jag får utveckla min skidåkning så här års ;)

Hur programmerar ni om hjärnan till sommarläge?
Så här:
:)
1651579015947.png

1651579078968.png

Tjusiga kurvor, men så där ser det inte ut i terrängen söder om Trysil, där jag var för drygt en vecka sedan på avslutningen, och som nog får ses som max avstånd från Göteborg för en helg.
Jag är dock inte missunnsam, ser härligt ut och det är ni väl värd innan myggorna äter upp er i sommar.

Tjusiga kurvor, men så där ser det inte ut i terrängen söder om Trysil, där jag var för drygt en vecka sedan på avslutningen, och som nog får ses som max avstånd från Göteborg för en helg.
Jag är dock inte missunnsam, ser härligt ut och det är ni väl värd innan myggorna äter upp er i sommar.
Du har ju två långhelger framför dig. Från Göteborg är det ok att åka upp mot Joutenhemen. Bra åkning i minst en månad till.

Tillbaka
Topp