Är mina skidor för långa?

TheLife

Ny medlem
Hej! Jag är en kille på 11 år som undrar om jag har köpt lite för långa skidor? Jag kör park och är ganska duktig, i alla fall så att jag klarar en 540 i big jump. Skidorna jag köpt är ett par Armada Coda (längd 150) och jag är själv 152 lång och väger 35 kg ungefär. Är dom här skidorna för långa för att kunna utvecklas smidigt på? Dom längderna som fanns annars var för små så att det var därför jag köpte 150 långa. Skulle bli tacksam för svar! :)

Tycker du dom känns alldeles för långa då du kör? Då är dom för långa. Tycker du inte det? Då är dom inte för långa. Så är det med det.

+1 på GOS , är man duktig och har ett par hyffsat mittmonterade twintips så brukar man köra med ungefär lika långa som sig själv! Men det är ju absolut inget fel om du skulle köra kortare. Jag själv har kört på 165 skidor och jag är 178, detta enbart för att prova... Det som jag märkte med kortare skidor samt att dom va mjukare va att det fungerade inte alls när man skulle landa stora hopp :P

det brukar vara lättare att lära sig saker med korta skidor, dock inte så skönt att landa ibland som linder sa...
så kör med de där, det blir bra.

om de är mittmonterade, känns de kortare också tycker jag... :)
hade ett par k2 fujative förut, men den mittmonteringen var inte direkt i mitten. sen köpte jag scott rebel som var typ bara 5 cm längre och de var mittmonterade, men de känns kortare faktiskt... :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp