Är skidor billiga i franska alperna?

• Trådstartare Trådstartare zeudu
  • Start datum Start datum
Z

zeudu

Guest
Jag har aldrig varit i de franska alperna. Men nu är det nog dags snart. Min fråga till alla som varit där är:

ÄR SKIDORNA BILLIGARE ATT KÖPA DÄR?

Det är nämligen dags att köpa nya
lagg. Så får man tex de franska märkena billigare om man köper dem där, och hur mycket billigare?

hej hopp

Köpa prylar i Frankrike.
Bor i Geneve just nu och vad det gäller priser så kan skillnaden i pris, jämfört med hemma, kvitta, det är ungefär det samma. Oavsett om man handlar i Schweiz eller Frankrike. Men det finns andra fördelar.

* Utbudet av grejer är större, speciellt fransk tillverkat (naturligtvis) men också annat. Hur sort är utbudet av fat-skis i Sverige???
* Du kan prova olika skidor innan du handlar, dvs hyra olika skidor ett par dagar. Har aldrig råkat utför att det inte finns diverse bra skidor att hyra, alltså inte "mass uthyrningsskidorna".

Hyra skidor är underskattat. Man kan prova sig fram vad man tycker är bra och dessutom behöver man inte tänka på vart man åker, det är bara att köra.......

Lennart

Mais oui monsieur. Dynastar lagg är fett mycket billigare i t.ex Cham än dom är i sverige (köppte mina för tusen mindre än vad dom kostar hemma i moder svea.

Tillbaka
Topp