Är snön på väg bort ?

• Trådstartare Trådstartare KpK
  • Start datum Start datum

KpK

Medlem
Är snön på väg bort ?
Efter att snön så vackert föll över stockholms vidskepta landskap fick vi alla freeriders vad vi önskat oss.. snö. Men under de senaste dagarna har vår så älskade snö börjat försvinna fragment för fragment. Enligt smhi så kommer vi att ha plusgrader hela veckan och det finns till och med chans till att de överstiger 10 plus. Tråkigt att höra säger jag och jag vill gärna att ni delar med er av era tankar.

Är snön på väg bort ?
japp, the snow is ending it's trip, bara massa jävla vatten here around, synd synd, men får väl vänta till nästa vinter då :P, får hoppas på snö då, eftersom att denna vintern blev så snöfattig :P

Är snön på väg bort ?
Fy fan va jag är deprimerad. Jag vill inte bo i sverige och det är inte för att vintern försvinner utan för att jag vill slippa skiten

Är snön på väg bort ?
Här i GBG kan jag inte kalla det precis att vi har haft nån spec vinter:( snö max typ 3 dagar

Är snön på väg bort ?
vårkänslan här har fått mig badsugen o nu börjar jag planera kring surfresa..

Är snön på väg bort ?
Det verkar som om snön håller på och försvinna här i Gävle också.
Snön låg väl i 1,5 månad ungefär...

Senast ändrad:
Är snön på väg bort ?
Fili_p sa:
Jävla växthuseffekt =(
Snön har försvunnit i mars de närmsta 15 åren. Det var bara förra året som var en "extremt" lång vinter som jag tror vi inte kommer att få uppleva de närmaste 100åren i södra sverige.

Det som jag stör mig på är alla som klagar på att snön är så jobbig, när den bara har legat i 1 vecka!
Flytta till afrika ifall ni vill ha sommar och 30plus året om, ni bor faktiskt i SVERIGE!!!

Är snön på väg bort ?
alla snackar om depression när vinter kommer å det blir mörkt!
Själv blir jag bara glad när alla snackar om vintern!
Men nu nu börjar alla bli glada å pigga nu när sommarn snart e här, men då då glider jag sj in i min tunga depression i väntan på nästa vinter :S

Är snön på väg bort ?
Det är otroligt sorgligt... åkte i väsjöbakcen idag och det var vissa kala fläckar där gräset hade börjat dyka up....

Senast ändrad:
Är snön på väg bort ?
var på en grey i målområdet under alpina vm 2001 i st:anton som hete: THE SNOW MUST GO ON! ville bara tillägga det!

Är snön på väg bort ?
mhm de verkar som snön e påväg bort, en polare o ja började lixom bestämma sommarplaner nu, känns lite deppit nu i efterhand, dock skall man ju till österrike om 2 veckor o köra sorbet :D <3

Är snön på väg bort ?
allvarligt talat! ni som klagar på växthuseffekten redan vet inte riktigt vad ni pratar om, det kan lika gärna vara en tillfällighet. Förra vintern var det väl ingen som pratade om växthuseffekten? Resultatet av växhuseffekten kommer inte synas på riktigt förrän om typ 50 år. visst kan det bli lite varmare hela tiden under denna tid, men om 50 år kan det vara så illa att norrland har samma väder som skåner har nu förtiden. TRÅKIGT men sant. Orkar inte att alla klagar på växthuseffekten hit och dit hela tiden utan att veta tillräckligt mycket om den och utan att göra något åt den. Så istället för att klaga, GÖR NÅGOT ÅT DET.
chill

Är snön på väg bort ?
krilleee sa:
allvarligt talat! ni som klagar på växthuseffekten redan vet inte riktigt vad ni pratar om, det kan lika gärna vara en tillfällighet. Förra vintern var det väl ingen som pratade om växthuseffekten? Resultatet av växhuseffekten kommer inte synas på riktigt förrän om typ 50 år. visst kan det bli lite varmare hela tiden under denna tid, men om 50 år kan det vara så illa att norrland har samma väder som skåner har nu förtiden. TRÅKIGT men sant. Orkar inte att alla klagar på växthuseffekten hit och dit hela tiden utan att veta tillräckligt mycket om den och utan att göra något åt den. Så istället för att klaga, GÖR NÅGOT ÅT DET.
chill
Håller fullständigt med men vill tillägga att det inte går att göra någonting åt det, det kommer inte bli bättre men man kan få det hela att gå långsammare.

Är snön på väg bort ?
jag läser väldigt mycket om växthuseffekten just nu och ja det som du säger stämmer, men som sagt kan vi avstanna den och hoppas på att en ny istid bryter ut i förtid då vi för tillfället ligger mitt imellan två istider. drömtänkande för skid/brädåkarna men man kan ju hoppas:P

Tillbaka
Topp