MedlemJapaner
Aktiv medlem
Är tröjan färgen eller är färgen tröjan?
Tja!
Jag och min käre homie, låt oss kalla honom Maxi, satt här och språkade i telefonen, när min homie (som vi kom överens om att vi skulle kalla maxi) plötsligt krampaktigt sa:
-Duuuude! Jag tänkte ha min rosa tröja på cbjo, men man får ju röda västar!...
I was like WHAT!?!?!
-... det kommer ju se förjävligt ut!
jag sa:
-Men varför ska du den rosa tröjan då?
-För den är clean, och jag har ju gjort den!
-Varför gjorde du en rosa tröja?
-Men duuuude, rosa är ju färgen!
-... är det färgen som är rosa eller tröjan?
-Tröjan är rosa, rosa är färgen!
-Är det tröjan som är färgen eller är det färgen som är tröjan?
Vi står nu inför detta dilemma! Är färgen tröjan, eller är tröjan färgen?
Vi lade ämnet åt sidan en stund och pratade om "censur" och kom senare in på kameror. Maxi frågar:
-Är det kameran som är färgen eller är det färgen som är kameran?
-Kameran är ju svart, och svart klassas ju inte som en färg, alltså är kameran ofärgad.
- :S
-va?
-:S
-okej...
-aaah.
Så nu vill vi gärna ha svar på våran kluring, är färgen tröjan, eller är tröjan färgen?
(Med viss reservation för bann, block och stavfel lägger jag detta inlägg i forumets del för mode, då jag tycker att rosa är en hyffsat moderiktig färg. Jag tänkte först lägga den i bergsklättring (Maxis förslag) och gick sedan över till vattensport. För att sedan tveklöst besluta mej för at lägga den i just, mode!)
Puss på er alla och jag hoppas på många intressanta och filosofiska svar!
Jag och min käre homie, låt oss kalla honom Maxi, satt här och språkade i telefonen, när min homie (som vi kom överens om att vi skulle kalla maxi) plötsligt krampaktigt sa:
-Duuuude! Jag tänkte ha min rosa tröja på cbjo, men man får ju röda västar!...
I was like WHAT!?!?!
-... det kommer ju se förjävligt ut!
jag sa:
-Men varför ska du den rosa tröjan då?
-För den är clean, och jag har ju gjort den!
-Varför gjorde du en rosa tröja?
-Men duuuude, rosa är ju färgen!
-... är det färgen som är rosa eller tröjan?
-Tröjan är rosa, rosa är färgen!
-Är det tröjan som är färgen eller är det färgen som är tröjan?
Vi står nu inför detta dilemma! Är färgen tröjan, eller är tröjan färgen?
Vi lade ämnet åt sidan en stund och pratade om "censur" och kom senare in på kameror. Maxi frågar:
-Är det kameran som är färgen eller är det färgen som är kameran?
-Kameran är ju svart, och svart klassas ju inte som en färg, alltså är kameran ofärgad.
- :S
-va?
-:S
-okej...
-aaah.
Så nu vill vi gärna ha svar på våran kluring, är färgen tröjan, eller är tröjan färgen?
(Med viss reservation för bann, block och stavfel lägger jag detta inlägg i forumets del för mode, då jag tycker att rosa är en hyffsat moderiktig färg. Jag tänkte först lägga den i bergsklättring (Maxis förslag) och gick sedan över till vattensport. För att sedan tveklöst besluta mej för at lägga den i just, mode!)
Puss på er alla och jag hoppas på många intressanta och filosofiska svar!