Arabba-hur tar man sig dit?

Charlet

Ny medlem
Hej! Jag ska till Arabba i dolomiterna mellan 8-14 februari. Jag behöver dock tips om hur man bäst tar sig dit. Vilken flyplats åker man till? (Flyger från sthlm). Och framför allt, hur tar man sig mellan flygplatsen och Arabba? Jag vill självklart komma så billigt undan som möjligt, oerhört tacksam för alla tips och erfarenheter! Tack/Charlotte

Skavsta-Milano med Ryan. 100kr/pers + 300kr/skidfodral (lägg 2-3 par skidor i varje). Enkel resa.

Hör med hotellet om de kan fixa minibusshämtning. De har kontakter som ger er mycket bättre priser än om ni ringer en taxifirma. Är ni 4+ personer som delar så blir det bara ett par hundra per person. Går att åka tåg och bussar med 2-3 byten också, minns inte exakt, för en billigare penning. Om man tycker det är värt tiden.

Hej,

Skall själv dit i början av Mars. Tar Ryan till Venedig. Endast 16 mil till Arabba.

Hyr en bil om ni är 2 eller fler. Billigaste går på ca 1000 spänn en vecka. Då kan du åka omkring som du vill. Det är mitt tips iallafall.

Milano/Bergamo flygplatsen ligger ca 1,5 timme ytteligare längre bort och planen landar sent på kvällen. Så om du är bombis på att det är till Dolomiterna du skall så åk till Venice.

/tb

Tillbaka
Topp