Arb.visa

Emma-R

Ny medlem
Arb.visa
Hej - är d någon som har stenkoll på vad d är som gäller för arbeta i Canada - man ska ha Visa men för att jobba ex som skidlärare krävs d att man har ett arbetsintyg o så ska det granskas för att få ett visa - d ska med andra ord inte vara någon Canadensare som man tar arbete ifrån...allt rimmar lite luddigt, men fråga : Finns d för Canada ett visa liknande d som finns för NZ - där man erbjuds arbeta 3 månader????
Tacksam för svar - (ni som nu förstod detta svammel)
// Ems

Arb.visa
Nu blev jag väldigt förvirrad! Jag har ingen koll på något av det du pratar om men du kan kanske hjälpa mig med det du "halv" förklarade. Det där "Visa", hur fixar jag det och vad gäller det för? Det e inte ens säkert att jag kommer jobba men när pengarna e borta blir det väl det som gäller!

Arb.visa
tjenamoss!
jag tror att det är helt kört att få ett visa. kanske om du har en högskole-examen och att ett kanadensiskt företag erbjuder dig jobb. ska inte sänka dina förhoppningar men när jag gjorde en säsong där var det iaf i princip omöjligt att ordna ett.

vad gäller "gäst-visa" som t ex NZ i 3 mån så har Sverige inte något sådant avtal med de kanadensiska myndigheterna. t om för australiensarna som automatiskt kan få ett 6 mån visa är det svårt att förlänga det.

ja ja lycka till o pröva med Svenska ambassaden. ha e gött// jocke

Arb.visa
Vad som gäller är: Vill du jobba i Canada så måste du ha ett arb. tillsånd. Ett sånt kan du få antingen om du redan har fixat jobb hemifrån, dvs arbgivaren hjälper till (inget för säsongare..)
eller; så skaffar du ett arb.vism hemifrån. Såna gäller i ett år, grejen är att Sverige tilldelas bara ca 50/år å det e först till kvarn...
Hur å var man skaffar ett sånt vet jag faktiskt inte, men ams eller den kanadesiska ambassaden borde ju kunna hjälpa till.

Tillbaka
Topp