Arbor är ett schysst märke som gör väldigt bra snowboards. Deras freestylemodell, Mystic, kom med som en av de tio bästa brädorna i Transworld Snowboardings stora test. Rob Kingwill och Mike Basich är två av åkarna bakom.
De har två års garanti på brädorna och de använder bambuväv istället för traditionell glasfiber när de laminerar brädorna. Jag tror att det är ett märke som har framtiden för sig.
Den Svenska snowboardmarknaden är dock rätt död men jag tror att det kommar att lossna under de tre kommande säsongerna så att det går att sälja något annat än Burton, Salomon, Nitro och Forum även i Sverige.