Arbor boards

LordSutch

Ny medlem
Arbor boards
Tja!
Vill bara kolla om någon hört talas om Arbor boards.
Fick ett mail om att de sökte återförsäljare. De verkar faktiskt sälja riktigt grymma snowboards, i varie fall designmässigt.

(Mitt första inlägg) yea!

/Joel

Arbor boards
Arbor är ett schysst märke som gör väldigt bra snowboards. Deras freestylemodell, Mystic, kom med som en av de tio bästa brädorna i Transworld Snowboardings stora test. Rob Kingwill och Mike Basich är två av åkarna bakom.

De har två års garanti på brädorna och de använder bambuväv istället för traditionell glasfiber när de laminerar brädorna. Jag tror att det är ett märke som har framtiden för sig.

Den Svenska snowboardmarknaden är dock rätt död men jag tror att det kommar att lossna under de tre kommande säsongerna så att det går att sälja något annat än Burton, Salomon, Nitro och Forum även i Sverige.

Arbor boards
http://www.kahalani.se/
Har några Arbor brädor, jag är själv sugen på att spana in dem. Så sjukt tuffa, inte lik Burton, Nitro, Ride osv. vilket är trevligt! Mycket snygga och de verkar vara grymma att åka på, jag skulle gärna testa!

Arbor boards
testat en draft och köpte mig en egen direkt helt klart sjuk sköna brädor! miljötänket och nya material gör ju inte saken sämre, tex. kopparkanter för att slippa hugg på rails.

Arbor rockar!

Arbor boards
Någon som vet om man kan provåka dem någonstans? Jag bor i STHLM kan tilläggas... minskar chanserna lite kanske, men vi fick "snö" idag... smälte i samma sekund flingorna nuddade marken :(

Var så nära att vi skulle få vårväder nu... SÅ FÅR VI "SNÖ"? Vintern kom aldrig riktigt hit och nu är det alldeles för sent! Lite mer miljötänk så kan man kanske återställa balansen lite.

Arbor boards
Den svenska snowboardmarknaden är död, riktigt död.

Har försökt krängt 2-3 riktigt bra brädor ett tag (utöver de jag har ute på fr.) och inte ens en välkänd klassiker som burton custom med cartel bindning för 2500 kr får jag såld ! ! Nypris fan över 8 k...

Suck.. Måste alla åka lagg?

Arbor boards
Jag tror att arbor tillverkade skate från början men jag sett ett par arbor snowboards i backen.
Jag funderar på att köpa en till nästa säsong.

Arbor boards
Nosskire sa:
Den svenska snowboardmarknaden är död, riktigt död.

Har försökt krängt 2-3 riktigt bra brädor ett tag (utöver de jag har ute på fr.) och inte ens en välkänd klassiker som burton custom med cartel bindning för 2500 kr får jag såld ! ! Nypris fan över 8 k...

Suck.. Måste alla åka lagg?
Jag hör dig grabben. Haft liknande problem. Problemet är att folk inte känner till annat än vad som säljs på Stadium.

Arbor boards
Tjenare! jag kan klart rekomendera arbor draft, sjukt skön bräda och självklart värd sitt pris, twin forman och som han tidigare säger, att det är kopparkanter som motverkar huggen i rails, brädan är riktigt smidig i parken (Y)

Arbor boards
Arbor startade 1995 i Carlifonien med att tillverka snowboards ett par år senare släpper de sina första longboards.

Vad jag hört kan man hitta Arbor på Hollywoodkedjan.

Tillbaka
Topp