arc´teryx vs. marmot

arc´teryx vs. marmot
letar efter en ny skaljacka, behöver lite goda råd å tips. Har fastnat för arc´teryx "theta ar jacket" och Marmot "Liquid Steel Jacket"
Behöver nu lite recensioner av jackorna eller synpunkter största allmänhet. Kan det vara så att jag har missat nån jacka som är absolut värd ett köp? Tacksam för alla svar

God fortsättning

arc´teryx vs. marmot
Kolla in klättermusen. Om du skall lägga pengarna på riktigt bra jackor så får du inte missa klättermusen...

www.klattermusen.se

arc´teryx vs. marmot
jo jag har kollat in klättermusen, verkligen schyssta jackor men jag e lite tveksam ändå, en kompis har haft lite problem med haverier m.m. och hur bra är klättermusens material "in action"? (alltså inte hur bra försäljarna säger att de är..)
synpunkter? någon?

jag skall ha jackan till allt, åkning, klättring, randonné o.s.v.

/Emil

arc´teryx vs. marmot
jag skulle definitivt satsa på arc`teryx eller marmot före klättermusen. klättermusen känns som ett telemark-med-låga-läderpjäxor-märke som är orimligt dyrt och i många fall sämre än konkurrenterna. anledningen till att det kostar så mycket är att märket är för litet för att kunna konkurrera på riktigt med de stora märkena. kolla på mountain hardwear också, mycket bra jackor.

Tillbaka
Topp